Convocatòria 2018 Corresponsals BLOG

Bases
El blog de la Fundación Arquia va sorgir amb l'objectiu inicial de proporcionar un lloc de debat, pensament i crítica sobre les inquietuds actuals de la professió i trobada en línia dels joves arquitectes, un punt de trobada per a tota la professió, una plaça digital o àgora 2.0.
Sota aquesta premissa, la Fundación Arquia fa la II convocatòria per incorporar set nous corresponsals al blog de Fundación Arquia per a l'any 2018 (cinc d'espanyols i dos de portuguesos), amb l'objectiu de dinamitzar-ne el contingut temàtic.
Aquest any, amb l'obertura de dues noves oficines d'Arquia Banca a Lisboa i Porto, la Fundación Arquia obre la convocatòria a dos arquitectes o estudiants de Portugal.
Els nous corresponsals podran publicar fins a un màxim de quatre apunts anuals.
Candidats
Podran participar en la convocatòria:
  • Arquitectes titulats en una ETS d'arquitectura espanyola o estrangera
  • Estudiants d'arquitectura d'una ETS d'arquitectura espanyola o estrangera.

És condició indispensable que el candidat pugui emetre factura. La llengua oficial d'escriptura per als articles és l'espanyol i el portuguès.
Anunci i obertura de la convocatòria: 5 de març de 2018
Data d'enviament del material: del 5 de març al 6 d'abril de 2018
Data límit d'enviament de documentació: 6 d'abril de 2018 a les 12 del migdia
Reflexió i anàlisi de les propostes: Del 6 d'abril al 4 de maig de 2018
Resolució de la convocatòria: a partir del 28 de maig de 2018
Documentació i enviament
Per assegurar l'anonimat del candidat davant del jurat, els arxius enviats han d'ometre les dades personals. A part dels camps obligatoris del formulari d'inscripció, s'han d'adjuntar dos arxius PDF als camps habilitats a l'efecte en el formulari mateix:

1 arxiu PDF amb el contingut següent:
A. Un apunt acabat i llest per publicar (pàgina 1/2)
L'apunt ha de ser inèdit i ha de tenir com a autor únic la persona seleccionada a la convocatòria. Ha de contenir entre 450-500 paraules (menys d'un A4 en arial 10).
B. Proposta de quatre títols d'apunts (pàgina 2/2)
Proposta de títols per a 4 apunts publicables (post A inclòs) al llarg de l'any 2018, amb indicació de la secció a la qual pertanyerien, 4 paraules claus o etiquetes de cada un d'aquests i una breu descripció de 140 caràcters com a màxim.

1 arxiu PDF amb un breu CV (1 pàgina)

Per a més informació, vegeu les bases.
Inscripció

La inscripció a la convocatòria només es pot fer en línia a través de la plataforma de la Fundación Arquia. Per poder iniciar la inscripció, aquells que no siguin usuaris d'FQ o encara no estiguin acreditats necessitaran disposar prèviament d'acreditació a la plataforma. Acreditació usuari FQ.

Un cop acreditats, podran accedir al formulari d'inscripció, mitjançant el botó Inscripció.

Un cop enviat el formulari amb la documentació requerida, el candidat rebrà un correu que li confirmarà que el formulari s'ha enviat correctament.

Data límit d'inscripció i enviament de documentació
6 d'abril de 2018 a les 12 del migdia
13 de abril de 2018 a las 12:00 del mediodía
Jurat
El jurat estarà compost per:
SANTIAGO DE MOLINA
Corresponsal del bloc Fundación Arquia i Múltiples estrategias de arquitectura
Santiago de Molina, arquitecte per l'ETSAM 1997 i doctor en arquitectura per la UPM 2001 amb una tesi sobre "collage i arquitectura" per la qual va rebre el premi extraordinari de doctorat de la UPM.
Arquitecte i docent; fa conviure la divulgació i l'ensenyament de l'arquitectura, el treball a la seva oficina i el blog Múltiples estrategias de arquitectura.
DOMENICO DI SIENA
Arquitecte i urbanista
Domenico Di Siena és de formació arquitecte i urbanista. Desenvolupa la seva activitat professional com a investigador, consultor i promotor de projectes de disseny social, innovació urbana, network thinking i gestió del coneixement. Autor del blog Urbano Humano.
ANA LUISA SOARES
Arquitecta de FALA ATELIER
Ana Luisa Soares (Porto, 1988), arquitecta portuguesa per la Facultade de Arquitectura do Porto (Portugal) i Tokyo University (Japó).
Cofundadora i sòcia de fala atelier, juntament amb Filipe Magalhães des del 2013.
ÁNGELA BARRIOS
Patrona i representant de la Fundación Arquia
Ángela Barrios, Sevilla 1970, arquitecta per l'ETSA de Sevilla el 1996 i doctora en arquitectura el 2001. Actualment és professora titular de la Universitat de Sevilla.
LORENZO BARNO
Secretari i director editorial del blog de la Fundación Arquia
Lorenzo Barnó, Pamplona 1973, arquitecte per l'ETSA de Sant Sebastià el 2003, és una de les dues meitats del blog Stepienybarno, de reconegut prestigi. S'ha especialitzat en temes com ara el màrqueting en línia, models de negoci o comunicació en línia, sempre acotat dins del món de l'arquitectura i els arquitectes.
Criteris de valoració
Proposta d'article per a apunt (6p):
Es valorarà la qualitat i interès de l'apunt presentat, segons els paràmetres següents: Actituds literàries, afinitat amb la línia editorial del blog, preocupació pel col·lectiu dels arquitectes, domini de la comunicació 2.0, originalitat i capacitat per generar debat. Així com l'atractiu del títol de l'apunt, i la capacitat per ajustar-se a l'extensió sol·licitada.
Proposta de títols per a 4 apunts (4p):
Proposta de títols per a 4 apunts publicables al llarg de l'any 2018, amb indicació de la secció a la qual pertanyerien, 4 paraules claus o etiquetes de cadascun d'ells i una breu descripció de 140 caràcters com a màxim.

Més informació a les bases.