Notícies arquia / próxima

PERSIANA BARCELONA, de Pau Sarquella i Diana Usón, rep el PREMI ARQUIA/PRÓXIMA 2016, dotat amb 15.000 euros.

03 NOVIEMBRE 2016 / PRÓXIMA

PERSIANA BARCELONA, de Pau Sarquella i Diana Usón, rep el PREMI ARQUIA/PRÓXIMA 2016, dotat amb 15.000 euros.

El PREMI ARQUIA/INNOVA, dotat amb 3.000 euros, es va atorgar al BLOG DE PAISAJE TRANSVERSAL.

El passat 20 d'octubre, en el marc del V Fòrum arquia/próxima Málaga 2016: FUTUR IMPERFECTE, es va atorgar el premi arquia/próxima 2016 a PERSIANA BARCELONA perquè, segons paraules d'Alberto Veiga, comissari d'aquesta V edició, assumeix la necessitat de realitzar una millora en un producte que al llarg dels anys s'ha convertit en part de l'imaginari col·lectiu. Des d'un treball atent al detall, el projecte implementa les seves prestacions, no només a petita escala, sinó també prenent en consideració com l'element podrà caracteritzar espais d'una escala major, com l'element entrarà en sintonia amb la ciutat. La manera en què un element tan senzill en la seva essència és capaç de caracteritzar i configurar un espai dona una idea de per què aquesta actitud davant de les petites coses, i en aquest cas, l'actitud dels autors davant de l'encàrrec, de vegades, és transcendental.

A més, també es va lliurar  el Primer Premi Arquia/Innova al BLOG PAISAJE TRANSVERSALperquè assumeix el desafiament de divulgar des del sentit més pur de la paraula. Un desafiament basat fonamentalment en la inquietud de posar a l'abast del públic noves maneres d'enfocar el treball sobre la ciutat, l'entorn i el paisatge, encara que això suposi fer-ho contra corrent. I és aquesta voluntat de la capacitat crítica, la transversalitat de les seves anàlisis i el marc conceptual sota el qual es desenvolupa tota la proposta el que permet que actuï com una eina de pensament.

El jurat també va destacar 3 MENCIONS:

APARTAMENTO TIBBAUT, de RAS Arquitectura

BAR NOU, de Maio

ECOBARRIO UAC2 EN CAMPOS, MALLORCA, de Carles Oliver

Podeu consultar l'acta del jurat més avall.

També podeu descarregar el catàleg en línia AQUÍ.

El Premi votació en línia (concedit pels internautes) i el Premi Opinió (concedit pels assistents al congrés) van recaure en l'editorial RECOLECTORES URBANOS, de Ferran Ventura.

El Premi Comunicació, concedit pel jurat a la realització que ha considerat la millor explicada, expressada i desenvolupada pel seu autor, va ser per a REC COMTAL, de Carles Enrich.

En breu, podreu veure les presentacions dels 24 seleccionats, així com la taula rodona i el lliurament de premis a l'apartat de conferències de la filmoteca de la plataforma de la Fundación Arquia.