Quant a arquia / publicaciones

L'editorial de la Fundació Arquia es distingeix per la labor divulgadora del coneixement arquitectònic, per la línia d'edició coherent, amb un disseny cuidat i un contingut reconegut tant pel col·lectiu acadèmic com pel professional.

L'activitat editorial de la Fundació en suport paper es concentra en tres col·leccions: Arquia/Tesis, Arquia/Temas i La Cimbra, orientades a la publicació de treballs d'investigació en arquitectura. S'han editat fins avui més de 80 títols, amb un total de 140.000 exemplars.

La producció editorial de la Fundació Arquia ha estat guardonada amb diferents premis i demostra un prestigi creixent. Les diferents publicacions ja s'estan citant a les bibliografies de les tesis doctorals que es llegeixen cada any a les escoles d'arquitectura, convertides en obres de referència.

En la seva voluntat de difondre la cultura arquitectònica, la Fundació posa a l'abast del lector, sempre amb l'autorització prèvia dels autors, descàrregues gratuïtes d'algunes publicacions. Es tracta de títols ja descatalogats, la difusió dels quals es vol mantenir, atès l'indubtable interès del seu contingut.

col·lecció arquia/tesis

col·lecció arquia/temas

col·lecció arquia/la cimbra

Inclou algunes de les tesis doctorals més rellevants que s'han realitzat a les escoles espanyoles d'arquitectura. Estudis sobre arquitectura, sorgits de la destil·lació d'un llarg treball d'investigació, que contenen aportacions originals sobre els temes que afronten. Gran part dels títols publicats procedeixen del Concurs Biennal de Tesis d'Arquitectura.

Director de la col·lecció: Carlos Martí Arís

Un lloc obert a la reflexió arquitectònica. Col·lecció que s'origina en treballs d'investigació, difícils d'encaixar comercialment, però d'indubtable interès, que habitualment queden fora del món de les publicacions. Arquia/Temas pretén cobrir aquest espai vacant concentrant obres dispars, de caràcter no necessàriament acadèmic.

La teoria de l'arquitectura ja no té la solidesa i la compacitat dels antics tractats. La seva condició actual és més lleugera i volàtil, i es manifesta d'una manera ocasional en articles, debats o entrevistes. Per evitar que aquest coneixement es perdi o es dissipi, aquesta col·lecció desitja recopilar les aportacions d'alguns autors que han desenvolupat un pensament intens sobre l'arquitectura.

Director de la col·lecció: Luís Martínez Santamaría