Notícies arquia / publicaciones

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 17: La caja mágica. Cuerpo y escena de Fernando Quesada

07 MAYO 2014 / PUBLICACIONS

La Fundació Arquia segueix recuperant les publicacions de la col·lecció arquia/tesis descatalogades per descarregar-les en format PDF. En aquest cas, podem gaudir de la publicació arquia/tesis 17: La caja mágica. Cuerpo y escena de Fernando Quesada.

'Acostumem a identificar l'espectacle amb un esdeveniment "fabricat", precuinat o preparat per a un espectador en letargia, desitjós de rebre estímuls la darrera finalitat dels quals és la narcosi. Apareixen així unes paraules associades normalment amb el concepte d'espectacular, com ara seducció, subjugació, rapte i, fins i tot, submissió.

Aquestes paraules inscriuen a l'espectador en la passivitat, alhora que impliquen l'existència d'un agent actiu que exerceix la seducció, que subjuga, que domina. I cap obra d'art manifesta el seu contingut ideològic tant com l'obra d'art espectacular. No obstant això, podríem reconsiderar el significat de l'espectacle arquitectònic.

En origen, el terme llatí spectacula designava el lloc de l'espectador, el seu espai. I hi hauria la possibilitat de veure en l'espectacle el millor instrument per a l'autorepresentació. És a dir, considerar-lo com el lloc arquitectònic disponible per a l'escriptura de l'autobiografia de l'espectador.' Fernando Quesada.