Notícies arquia / publicaciones

OFERTA Libros Fundación Caja de Arquitectos. PRORROGADO HASTA EL 14 DE DICIEMBRE de 2012

16 NOVIEMBRE 2012 / PUBLICACIONS

Durante 2 únicas semanas, del 26 de noviembre al 9 de diciembre, ambos incluidos, puedes conseguir libros de la Fundación Caja de Arquitectos a 5€, 10€ y 15€.

PRORROGADO HASTA EL 14 DE DICIEMBRE de 2012

Descàrrega gratuïta de SPAINLAB Spanish Pavilion. La Biennale de Venezia 2012

27 AGOSTO 2012 / PUBLICACIONS

Ja està disponible per als usuaris FQ la descàrrega gratuïta en PDF de la publicació SPAINLAB Spanish Pavilion. 13th International Architecture Exhibition. La Biennale de Venezia 2012

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 9 'El orden frágil de la arquitectura', de Joaquim Español

19 JUNIO 2012 / PUBLICACIONS

Ja està disponible per als usuaris FQ la descàrrega gratuïta en PDF de la publicació arquia/tesis 9 'El orden frágil de la arquitectura', de Joaquim Español.

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 10 'Apuntes de viaje al interior del tiempo', de Luis M. Mansilla

07 MARZO 2012 / FUNDACIÓ

Ja està disponible per als usuaris FQ la descàrrega gratuïta en PDF de la publicació arquia/tesis 10 "Apuntes de viaje al interior del tiempo" de Luis M. Mansilla

LUIS MORENO MANSILLA

23 FEBRERO 2012 / FUNDACIÓ

Amb motiu de la mort de Luis Moreno Mansilla, el Patronat de la Fundació Caixa d'Arquitectes vol expressar el seu condol als familiars i els amics.

[+] Segueix llegint

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 08 “La columna y el muro”, Manuel Iñiguez

21 FEBRERO 2012 / FUNDACIÓ

Ja està disponible per als usuaris FQ la descàrrega gratuïta en PDF de la publicació arquia/tesis 08 ‘La columna y el muro’, de Manuel Iñiguez.

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE 'Enric Miralles, 1972-2000' - Dimarts 21 de febrer a les 19.30 h

20 FEBRERO 2012 / FUNDACIÓ

Participaran a l'acte els arquitectes Luis Moreno Mansilla, Emilio Tuñón Álvarez, Josep Maria Rovira i el periodista Llàtzer Moix.

Dimarts 21 de febrer a les 19:30 h

Sala d'Actes del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya. Plaça Nova, 5. 08002 Barcelona

Arquia/temas 34:"Introducción al urbanismo"

03 ENERO 2012 / PUBLICACIONS

Surt a la venda el número 34 de la col·lecció arquia/temas 'Introducción al urbanismo. La evolución de las ciudades: la lección de la Antigüedad', Marcel Poëte. Per a Marcel Poëte (1866-1950), la urbanística és alhora ciència i art, que empra, juntament amb dades estadístiques, coneixements arxivístics variats per a la ciutat antiga i molts altres documents per a la ciutat moderna, en una tasca en la qual és necessari recórrer a cròniques, vistes, històries locals, descripcions i fins i tot obres literàries per tal d'assolir el coneixement de l'organisme urbà per intervenir-hi. L'apreciació que les exigències de l'home no són materials i l'existència de la ciutat antiga com a categoria...

Arquia/tesis 34: “La arquitectura desde el interior, 1925-1937”

20 DICIEMBRE 2011 / PUBLICACIONS
Surt a la venda el núm. 34 de la col·lecció arquia/tesis “La arquitectura desde el interior, 1925-1937", María Melgarejo. L'any 1925, quan Le Corbusier va proclamar, des del pavelló de L’Esprit Nouveau a París: «El mobiliari aquí no afegeix la seva arquitectura possible a una arquitectura immobilitzada. És arquitectura en si mateix», es va consolidar una nova manera de fer arquitectura, partint del seu interior. Aquesta obra es deté en aquest moment i presta una atenció especial a l'aportació de Charlotte Perriand i Lilly Reich.

La Cimbra 9: "La Ciudad es de todos"

20 DICIEMBRE 2011 / PUBLICACIONS
Surt a la venda el núm. 9 de la col·lecció La Cimbra “La ciudad es de todos”, Paulo Mendes da Rocha Potser l'únic valor d'aquests textos, reflexions d'arquitectes més vells, sigui cert contingut de revelació per als més joves. Els que han de continuar. Algunes paraules sobre les raons i, sobretot, emocions davant de l'extraordinària experiència de construir, de transformar la naturalesa, per a la realització idealitzada del seu hàbitat. La voluntat i la urgència de construir la "ciutat per a tots", sempre en transformació. La unió a un temps d'art, ciència i tècnica fa de l'arquitectura una forma peculiar de coneixement. Gràcies a la formació d'una nova consciència sobre la naturalesa, que es dóna actualment a tot el món i de manera popular, les escoles d'arquitectura i el seu ensenyament obren nous horitzons en l'àmbit de les universitats. Una esperança respecte al futur. Paulo Mendes da Rocha