Notícies arquia / publicaciones

Activitats de tardor de la XI BEAU – 14 de desembre de 2011

30 NOVIEMBRE 2011 / PUBLICACIONS

Segueixen les activitats de la XI BEAU. El proper 14 de desembre de 2011 podeu assistir, a les 13:00 h, a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura i Geodèsia de la Universitat d'Alcalá, a la presentació dels PFC premiats de Rodrigo García González i Gonzalo Vaíllo Martínez. La conferència la presidirà José Mª Sánchez García.

A més, a l'Aulario de la Arquería de Nuevos Ministerios, a les 18:30 h, es presentaran les obres premiades, amb la participació de Llop / Jornet / Pastor, Creus / Carrasco, Juan Herreros i OAB (Ferrater / Martí). Seguirà l'activitat 'Aproximación crítica', amb Maria Rubert, i que moderarà Joaquín Sabaté.

Activitats de tardor de la XI BEAU – 30 de novembre de 2011

24 NOVIEMBRE 2011 / FUNDACIÓ

Segueixen les activitats de la XI BEAU. El proper 30 de novembre de 2011, podeu assistir, a les 13:00 h, a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura i Geodèsia de la Universitat d'Alcalá, a la presentació dels PFC premiats de Mª Asunción Ibáñez Roselló i Gustavo Vítores Lemos. La conferència la presidirà Magen arquitectos

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 01 “La Lección de las Ruinas”, Alberto Ustárroz

23 NOVIEMBRE 2011 / FUNDACIÓ

Ja està disponible per als usuaris FQ la descàrrega gratuïta en PDF de la publicació arquia/tesis 01 ‘La lección de las ruinas. Presencia del pensamiento griego y del pensamiento romano en la arquitectura’, d'Alberto Ustárroz.

Lliçó que recull la particular relació que l'arquitectura, com a pensament i pràctica, ha establert amb les ruïnes, és a dir, amb fragments del seu passat grec i romà: un passat que constitueix la medul·la de la tradició arquitectònica.

Activitats de tardor de la XI BEAU – 23 de novembre de 2011

18 NOVIEMBRE 2011 / FUNDACIÓ

Continuen les activitats de la XI BEAU. El proper 23 de novembre de 2011, podeu assistir, a les 13:00 h, a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura i Geodèsia de la Universitat d'Alcalá, a la presentació dels PFC premiats d'Anna Prats Subiranas i Amaya Roca Rivero. La conferència la presidiran Josep Camps i Olga Felip.

A més, a l'Aulario de la Arquería de Nuevos Ministerios, a les 18:30 h, es presentaran les obres premiades, amb la participació d'Alberola / Díaz Mauriño / Martorell, Toni Gironès i Eduard Bru. Seguirà l'activitat 'Aproximación crítica', amb Andrés Cánovas i que moderarà Joaquín Sabaté.

Arquia/temas 33: "Miralles 1972-2000"

14 NOVIEMBRE 2011 / PUBLICACIONS

Surt a la venda el nº33 de la col·lecció arquia/tesis “Miralles 1972-2000”

L'arquitectura de Miralles té un rerefons inequívoc: mesurar la disciplina amb el canvi. Per això, no és estrany que la reflexió sobre el temps sigui el fil conductor del seu treball. Temps implícit i provocador quan Blanchot anunciava que, en el record, s'alliberava el passat. Així, Miralles, en demanar-li un estudiant que li aclareixi què entén per temps, respon: «[...] entenc el temps físic que s'obté en un lloc determinat... Quan comences a treballar la primera pregunta que cal fer-se és: quina és la naturalesa del moment en què comences? Això no implica continuïtat amb el passat. Si creus que el passat és un aspecte del futur, aleshores et sorprendries del que pots fer»

Convocatòria de la VIII BIAU

11 NOVIEMBRE 2011 / FUNDACIÓ

S'ha iniciat la convocatòria de la VIII Biennal Iberoamericana d'Arquitectura i Urbanisme, que se celebrarà el setembre de 2012 a Cadis.

Activitats de tardor de la XI BEAU - 16 de novembre de 2011

11 NOVIEMBRE 2011 / PUBLICACIONS

Seguint amb les activitats de la XI BEAU, el proper 16 de novembre de 2011, podeu assistir, a les 18:30 h, a l'Aulario de la Arquería de Nuevos Ministerios, a les presentacions d'obres premiades, amb la participació d'Alberola/Díaz Mauriño/Martorell, Toni Gironès i Eduard Bru. Seguidament, es realitzarà l'activitat ‘Aproximació crítica’ ¿Habitatges? amb Andrés Cánovas, i que moderarà Joaquín Sabaté.

Nou visualitzador en PDF del Catàleg de la XI BEAU

03 NOVIEMBRE 2011 / PUBLICACIONS

Ja està disponible al web de la Fundació la visualització en PDF del catàleg de la XI Biennal Espanyola d'Arquitectura i Urbanisme. 'Lo próximo, lo necesario'. Podeu consultar-lo des de la fitxa de la publicació.

El nou visualitzador de PDF que us ofereix la Fundació Caixa d'Arquitectes permet la impressió o descàrrega per projectes o de tot el document. A més, incorpora funcionalitats com ara inserir notes, un marcapàgines que permet anar assenyalant els projectes interessants i una selecció d'eines d'edició i dibuix

Activitats de tardor de la XI BEAU – 2 de novembre de 2011

28 OCTUBRE 2011 / PUBLICACIONS

Continuen les activitats de la XI BEAU. El proper 2 de novembre de 2011, podeu assistir, a les 17:30 h, a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura i Geodèsia de la Universitat d'Alcalá, a ‘La Bienal de los Niños’, “Tu barrio próximo”.

A més, a l'Aulario de la Arquería de Nuevos Ministerios, a les 18:30 h, es presentaran les obres premiades, amb la participació d'Enric Ruiz-Geli, Josep M. Vilanova / Ricard Pie, Alfons Soldevila i Patrizia di Monti / Ignacio Grávalos. Seguirà l'activitat 'Aproximación crítica' amb María Teresa Muñoz, i que moderarà Félix Arranz.

Aproximacions actives: Llibre catàleg: Fundació Caixa d'Arquitectes

11 OCTUBRE 2011 / PUBLICACIONS

El proper dimecres 19 d'octubre de 2011, s'inicia la programació d'hivern de la XI BEAU. Els actes tindran lloc a les 18:30 h, a La Arquería de los Nuevos Ministerios (passeig de la Castellana, 67 28046 Madrid), per continuar posteriorment amb la inauguració de l'exposició oficial de la XI BEAU.