Notícies Fundación Arquia

INTELIGENCIA COLECTIVA 2.0 de Zoohaus ha guanyat el Premi arquia/próxima 2012, dotat amb 15.000 euros

03 MAYO 2012 / PRÓXIMA

El jurat, que es va reunir el passat 12 d'abril a la seu de la Caixa d'Arquitectes de Madrid, l'ha valorat com a exemple complet i complex de NOUS FORMATS, tant en la forma de treballar: un col·lectiu de col·lectius (Zoohaus està format per Zuloark, Pez [estudi], León 11, entre d'altres), com en el suport: web.

Es valora especialment una proposta de treball en equip que desenvolupa un projecte de recerca i difusió en xarxa, una base de dades oberta i participativa, basada en l'anàlisi i el cartografiat de prototips i detalls constructius. A més, s'assenyala la realització com a generadora de nous processos, un autèntic format transformador.

El jurat, que va preseleccionar 398 de les 1.445 realitzacions noves presentades en aquesta edició, va escollir les 120 realitzacions que formaran part del catàleg en línia, així com les 24 realitzacions que hauran de ser explicades pels seus autors en el marc del III FÒRUM ARQUIA/PRÓXIMA A LA CORUNYA 2012: NOUS FORMATS que tindrà lloc el proper 25 D'OCTUBRE a la Corunya i del qual us informarem en breu.

Quant a les 120 realitzacions catalogades i les 24 seleccionades, el jurat ha volgut mostrar els nous "rols" dels joves arquitectes, amb els quals estan desenvolupant els seus treballs, cercant nous formats, bé sigui a través d'encàrrecs o autoencàrrecs, noves fórmules de col·laboració en grup o col·lectiva, activisme social i participació ciutadana, urbanisme d'acció o nous mitjans de comunicació aplicats a l'arquitectura, així com una nova sensibilitat respecte d'allò que s'ha construït.

ENHORABONA A TOTS ELS CATALOGATS I SELECCIONATS!