Notícies Fundación Arquia

Seguiu en directe, a través de la Fundación Caixa d'Arquitectes, la VIII BIAU de Cadis del 10 al 14 de setembre

29 JUNIO 2012 / FUNDACIÓ

Podeu veure totes les conferències de la VIII BIAU de Cadis des de www.arquia.es/VIII-BIAU (a partir del 10 de setembre)

Els arquitectes més destacats del panorama iberoamericà es reuneixen el mes de setembre a la VIII BIAU. La VIII Biennal Iberoamericana d'Arquitectura i Urbanisme (BIAU), que promou el Ministeri de Foment del Govern d'Espanya, reunirà, del 10 al 14 de setembre, a Cadis, més de 40 arquitectes i urbanistes

L'objectiu serà reflexionar sobre la capacitat de l'arquitectura per millorar la vida dels ciutadans en tres escales diferents: els edificis, les ciutats i el paisatge.

Segons ha indicat Foment en un comunicat, el Premi Pritzker Álvaro Siza Vieira, el Premi Nacional d'Arquitectura Oriol Bohigas, el Premi a la Trajectòria Professional de la VIII BIAU Juan Navarro Baldeweg i el Premi Cervantes Jorge Edwards oferiran les conferències magistrals.

Juntament amb les conferències i els debats amb aquests mestres "que són els que van indicant el camí que els altres transiten després", tindran lloc taules rodones i converses amb professionals l'obra dels quals ha estat premiada a la VIII BIAU i a edicions anteriors, i altres personalitats vinculades a l'arquitectura i l'urbanisme iberoamericans, com ara delegats i jurats de la BIAU.

Aquest "és en gran mesura un resum de la producció en l'àmbit de la cultura arquitectònica a Iberoamèrica durant els dos darrers anys, no només sobre el que s'ha construït, sinó sobre el que s'ha publicat i investigat. Aquest repàs suposarà una reflexió sobre la situació de la tasca de l'arquitecte, sobre la missió de l'arquitectura en un món canviant i en realitats molt diferents. Aquesta diferència entre realitats urbanes i socials o geogràfiques a banda i banda de l'Atlàntic enriquirà l'intercanvi".

La BIAU és una iniciativa del Ministeri de Foment del Govern d'Espanya a través de la Direcció General d'Arquitectura, Habitatge i Sòl, que premia cada dos anys les propostes realitzades als 22 països que conformen Iberoamèrica, inclosos Portugal i Espanya, en les categories següents: Obres d'edificació, urbanització i renovació urbana; publicacions i treballs de recerca. A més, reconeix la trajectòria professional d'arquitectes. En aquesta edició també ha convocat premis a projectes d'estudiants d'arquitectura i vídeos que mostrin la mirada dels ciutadans sobre les ciutats que habiten.

Juntament amb aquests premis, a cada edició se celebren un conjunt d'activitats acadèmiques que volen ser un espai d'intercanvi d'experiències entre els professionals de l'arquitectura i l'urbanisme dels països d'Iberoamèrica, a més d'un lloc de debat sobre els grans problemes que afecten l'arquitectura i l'urbanisme.

En l'organització de la VIII edició col·laboren el Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació, el Consell Superior de Col·legis d'Arquitectes d'Espanya, l'Ajuntament de Cadis, el Consorci per a la Commemoració del II Centenari de la Constitució de 1812, el Col·legi Oficial d'Arquitectes de Cadis, la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, la Conferència de Rectors d'Universitats Espanyoles, l'Empresa Municipal d'Habitatge i Sòl de Madrid i la Fundació Caixa d'Arquitectes.