Notícies Fundación Arquia

LA FUNDACIÓ PRESENTA EL PROGRAMA CULTURAL ARQUIA/FILMOTECA

18 SEPTIEMBRE 2012 / FILMOTECA

El nou programa cultural de la Fundació Caixa d'Arquitectes es constitueix com a marc de referència en línia, promoció i difusió de l'arquitectura; aporta valor als documents audiovisuals sobre arquitectura i als arquitectes, i en mostra la dimensió creativa, cultural i social.

Arquia/FILMOTECA s'adreça principalment als professionals, estudiants i institucions del sector que, un cop acreditats a la plataforma de la Fundació, poden accedir al visionament en línia gratuït en temps real des de qualsevol dispositiu: IOS (Mac, iPad, iPhone) o Android (PC, tauleta, telèfon intel·ligent).

El catàleg en línia disponible, que es renova anualment, presenta les obres en versió original (VO) i s'organitza en tres seccions temàtiques:

DOCUMENTALS:obres cinematogràfiques, principalment de no ficció, d'àmbit internacional.

CONFERÈNCIES: audiovisuals de conferències i taules rodones realitzades pels col·legis d'arquitectes i escoles d'arquitectura espanyols, a més d'altres institucions culturals afins al sector, biennals o congressos.

COOPERACIÓ: destinada a la divulgació d'audiovisuals sobre accions de cooperació en l'àmbit de l'arquitectura, realitzades per ONG, fundacions afins i entitats sense ànim de lucre.

El programa obert d'activitats i serveis de la filmoteca, que s'actualitza constantment, presentarà cicles documentals i la retransmissió en directe/diferit d'actes sobre arquitectura, a més del servei de "Sol·licitud de projecció en sales" que permet a les sales no comercials (entrada gratuïta) d'institucions culturals l'emissió d'alguns dels documentals publicats a la col·lecció de DVD ARQUIA/DOCUMENTAL