Notícies Fundación Arquia

Documental en DVD + llibre: arquia/documental 26. MIES VAN DER ROHE

14 JUNIO 2013 / AUDIOVISUALS

Mies van der Rohe (1886-1969) va ser un arquitecte inflexible en la seva recerca de la perfecció arquitectònica. Deia "Estic convençut que l'arquitectura és l'expressió més significativa d'una civilització". Mies sempre va sentir que estava lliurant una guerra per l'ànima del moviment modern, i així va reduir els seus edificis a l'absolut platònic, a l'evocació de la idea més pura i mínima: menys és més.

El documental MIES, eloqüentment narrat pel seu biògraf per excel·lència, Franz Schulze, s'inscriu en el conjunt de produccions entorn de la celebració del centenari, l'any 1986, del naixement de Mies van der Rohe. Des de Nova York, Chicago, Berlín i Barcelona es va treballar per actualitzar la mirada sobre l'obra de l'arquitecte. La pel·lícula comença i acaba amb imatges de les obres de construcció del pavelló d'Alemanya per a l'Exposició Internacional de 1929. Durant tota la filmació, s'intercalen declaracions amb el relat cronològic de l'obra i amb manifestacions del propi Mies, procedents d'enregistraments d'arxiu.