Notícies Fundación Arquia

PREMIS DE LA XII BIENNAL ESPANYOLA D'ARQUITECTURA I URBANISME 2013 - Inflexión/Turning Point -

28 JUNIO 2013 / FUNDACIÓ

El jurat de la XII Biennal Espanyola d'Arquitectura i Urbanisme 2013 premia 15 propostes i reconeix com a finalistes 27 obres i projectes.

Cal destacar el molt elevat nombre de propostes presentades –583– que va exigir un difícil treball d'anàlisi i selecció a l'hora d'identificar els aspectes més notables, tant des d'un punt de vista col·lectiu com específic de cada projecte arquitectònic i urbanístic. Les obres presentades van abastar –com calia esperar– escales molt diferents, que inclouen petites intervencions, rehabilitació d'edificis existents, obres de nova execució, actuacions de transformació urbana i ordenacions territorials.

Contemplant en conjunt les obres analitzades, s'aprecia, en comparació amb altres edicions, l'augment del nombre de projectes d'intervenció i reutilització d'edificis existents, tant de valor patrimonial com en altres tipus d'estructures; la menor presència relativa dels programes d'habitatge col·lectiu; l'ascendent, si bé encara reduïda, participació d'obres realitzades fora de les nostres fronteres i, finalment, l'aparició de projectes basats en estratègies de caràcter social i participatiu duts a terme per joves col·lectius professionals.

Consulteu aquí el dossier de la Biennal, les imatges dels projectes premiats i dels projectes finalistes.