Notícies Fundación Arquia

Diller Scofidio+Renfro - Reimagining Lincoln Center and the High Line a arquia/filmoteca

27 AGOSTO 2014 / FILMOTECA

Aquesta setmana retornem als Estats Units amb l'audiovisual sobre Diller Scofido+Renfro, firma de disseny interdisciplinari, fundada el 1979, que destaca per les seves provocadores exhibicions de projectes teòrics que desdibuixen les fronteres entre art i arquitectura.

Amb la realització simultània de dos dels projectes de gran escala que s'estan duent a terme a la ciutat de Nova York (la renovació de la High Line i l'expansió del Lincoln Center for the Performing Arts), Elizabeth Diller i Ricardo Scofidio han atret l'atenció del públic. Entre 2004 i 2011, la firma, en col·laboració amb James Corner Field Operations, va convertir les vies abandonades de la High Line al West Side en un sofisticat parc urbà elevat.

Des de l'inici del 2003 fins al 2010, van redissenyar el Lincoln Center's Alice Tully Hall i la Juilliard School, van construir un pavelló cobert d'herba que allotja un restaurant i una zona pública, i van modificar, amb gran imaginació, els espais públics que connecten els edificis existents en el complex.

A l'audiovisual, de 54 minuts, es mostren les explicacions i comentaris dels arquitectes, complementades per magnífiques imatges i entrevistes a comissionats de la ciutat de Nova York i altres figures municipals.

Podeu accedir a veure el documental a arquia/filmoteca.