Notícies Fundación Arquia

arquia/periodico IX BIAU Noves Geografies. Contextos iberoamericans

18 NOVIEMBRE 2014 / PUBLICACIONS

Em complau comunicar-vos que ja està disponible, al web de la Fundació Arquia, per a usuaris verificats o acreditats, la descàrrega en PDF del diari de la IX BIAU Noves Geografies. Contextos iberoamericans.

El visualitzador de PDF que us ofereix la Fundació Arquia permet la impressió o descàrrega gratuïtes per pàgines o de tot el document. A més, incorpora funcionalitats com ara inserir notes, un marcapàgines que permet anar assenyalant els projectes interessants i una selecció d'eines d'edició i dibuix.

El diari de la IX Biennal Iberoamericana d'Arquitectura i Urbanisme, celebrada l'octubre de 2014 a la ciutat de Rosario, Argentina, recull les 30 obres premiades en l'edició actual, escollides entre les més de 1.000 propostes presentades. Aquestes obres suposen un reflex dels millors projectes d'arquitectura i de disseny urbà, que incorporen els contextos i les demandes socials, tecnològiques i climàtiques a l'escala de l'arquitectura. Així mateix, s'han guardonat iniciatives i estratègies territorials i urbanes que ajuden a construir noves geografies amb la incorporació de les exigències de les infraestructures, la resolució de les tensions econòmiques, la valoració de les ecologies úniques d'Iberoamèrica i l'afavoriment de la cohesió social.

El diari, a més, inclou la biografia i el detall de cinc obres de Fruto Vivas, Premi Iberoamericà d'Arquitectura i Urbanisme, juntament amb els textos sobre el tema de la IX BIAU de Francisco Burgos i Ginés Garrido, directors de l'edició, i els textos sobre l'exposició duta a terme a la Biennal per FRPO, equip que en va realitzar el concepte i disseny.