Notícies Fundación Arquia

Juan Navarro Baldeweg a arquia/filmoteca

26 NOVIEMBRE 2014 / FILMOTECA

El visionament d'aquest audiovisual a arquia/filmoteca és possible gràcies a la col·laboració i autorització del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Madrid.

L'audiovisual sobre el projecte de la Biblioteca Puerta de Toledo s'inicia amb la presentació, per part de l'arquitecte Juan Miguel Hernández León, que ens introdueix en la persona i l'obra de Juan Navarro Baldeweg, i estableix un marc per passar a l'explicació de l'edifici.

Juan Navarro Baldeweg presenta l'edifici, englobat en una actuació urbanística més àmplia, resultat del concurs de l'Ajuntament de Madrid de 1982 per a la reordenació urbanística i arquitectònica de la glorieta de la Puerta de Toledo, en la seva connexió amb la Gran Vía de San Francisco. La proposta guanyadora plantejava una sèrie de peces fragmentàries, però que a una altra escala generaven unes relacions que unificaven els diferents estrats. El conjunt realçava i servia de fons de perspectiva, sense entrar en competència, de l'Arc commemoratiu de la Puerta de Toledo. D'aquesta proposta, Juan Navarro Baldeweg únicament va construir el Centre de Serveis Socials i la Biblioteca.

Podeu accedir a la visualització aquí.

Recomanem l'exposició Un Zodíac. Juan Navarro Baldeweg al Museu ICO, que es pot visitar fins a l'1 de febrer de 2015.