Notícies Fundación Arquia

Documental en DVD + llibre: arquia/documental 30. JOSEP LLUÍS SERT

19 DICIEMBRE 2014 / AUDIOVISUALS

JOSEP LLUÍS SERT (1902-1983) va aconseguir fama mundial a mitjan segle XX. Apòstol del racionalisme a Espanya, deixeble de Le Corbusier, amic de Gropius, Sert va saber trobar un llenguatge arquitectònic propi i una síntesi entre planejament i arquitectura, que va denominar "disseny urbà" i que avui dia forma part del vocabulari professional. Degà de la Harvard School of Design durant quinze anys, va formar generacions d'arquitectes, va treballar professionalment, i va rebre premis importants. Va treballar també a l'Amèrica Llatina, l'Orient Mitjà i, sobretot, a la seva estimada Europa mediterrània, que ell considerava una regió amb cultura comuna, més enllà de les fronteres.

El documental UN SUEÑO NÓMADA narra la interessant història de Josep Lluís Sert qui, nascut en un ambient aristocràtic i cosmopolita, es va implicar amb entusiasme en els canvis que va portar la República Espanyola. Al final de la Guerra Civil va haver d'exiliar-se, i va recalar als Estats Units, primer a Nova York i després a Boston. Vitalista lúcid, catòlic socialitzant, home de món i fidel als seus amics, Sert va ser descrit com un urbanista que no va construir ciutats i artista que no pintava i que va predicar racionalitat, però sense oblidar la necessitat de la bellesa.