Notícies Fundación Arquia

José Antonio Coderch a arquia/filmoteca

24 DICIEMBRE 2014 / FILMOTECA

El visionament d'aquest audiovisual a arquia/filmoteca és possible gràcies a la col·laboració i autorització del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya.

A l'audiovisual, Coderch llegeix i comenta l'article 'No son genios lo que necesitamos ahora', escrit el 1961, i conversa amb Emilio Donato i R. Santos Torroella. Es mostra la seva obra amb fotografies retrospectives de la seva vida i imatges preses pel propi Coderch. Finalment, Antoni Tàpies comenta els motius de l'encàrrec de la seva casa a Coderch.

Aquest audiovisual correspon a la reedició de la producció original de 1988, duta a terme pel COAC, dins de la col·lecció '6 arquitectes', disponible per veure a arquia/filmoteca. La col·lecció va ser editada pel Centre de Documentació d'Imatges de l'Àrea de Cultura, Formació i Publicacions del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, i coordinada per Pedro Puertas. Rescata del fons de la Biblioteca del COAC sis converses realitzades durant els anys 80 amb arquitectes rellevants del panorama català.

Les primeres sis converses escollides són un document visual i sonor que representa una oportunitat per trobar-nos, amb una generació d'arquitectes considerats, avui, mestres, i testimonis d'un període de l'arquitectura realitzada des de Catalunya.

Amb aquesta vocació de transmissió de coneixements, les converses les van dur a terme joves arquitectes d'una generació posterior.

Les primeres sis converses que el COAC va reeditar són:

José Antonio Coderch i Emili Donato;

Francesc Mitjans i Josep Lluís Mateo;

Antoni de Moragas i Josep Muntañola;

Josep Pratmarsó i Lluís Nadal, Oscar Tusquets;

Josep Lluís Sert i Jaume Freixa, i

Josep María Sostres i Josep Quetglas.

Podeu visualitzar l'audiovisual a arquia/filmoteca.