Notícies Fundación Arquia

Manuel Gallego a arquia/filmoteca: Polo territorio da Arquitectura

28 ENERO 2015 / FILMOTECA

Manuel Gallego a arquia/filmoteca: Polo territorio da Arquitectura

Un trajecte pel territori de Galícia visitant cinc obres de Manuel Gallego ens trasllada, al costat de l'arquitecte, per la seva obra, el seu pensament i la seva concepció de l'arquitectura.

El documental, dirigit per Pablo Gallego Picard, narra, a mode de viatge introspectiu, el procés de projecte de cinc obres de l'arquitecte Manuel Gallego, entrellaçades pel temps, pel territori de Galícia i pel pensament de l'arquitecte. S'hi mostren, successivament, la Casa a Corrubedo (1967-1970), Casa a Oleiros (1977-1979), Casa da Cultura a Valdoviño (1981-1993), instituts d'investigació a Santiago de Compostel·la (1992-1997), i Casa del president de la Xunta de Galícia a Santiago de Compostel·la (1998-2001); al mateix temps que, durant el viatge-conversa d'un dia amb l'arquitecte, s'aboquen diferents reflexions sobre l'obra i l'arquitectura.

El documental ha estat produït per Off Films per a Televisión de Galicia S. A., en col·laboració amb el Consell de Cultura Gallega. Productor executiu: Eloy Lozano (1953-2009).

Podeu visualitzar-lo aquí.