Notícies Fundación Arquia

Antonio Fernández Alba a arquia/filmoteca

25 FEBRERO 2015 / FILMOTECA

Antonio Fernández Alba explica en una conferència, celebrada al Col·legi Nuestra Señora de Santa María, com es va desenvolupar el projecte d'aquest col·legi, incidint, a més, en temes que van influir en la concepció, com el context social del moment o la línia educativa. Podeu visualitzar-ho a http://kcy.me/1q7a1.

El visionament d'aquest audiovisual a arquia/filmoteca és possible gràcies a la col·laboració i autorització del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Madrid.

Extracte de la fitxa del Docomomo del Col·legi Nuestra Señora de Santa María

"Aquest col·legi agrupa en un únic edifici, davant dels usuals blocs exempts de les escoles racionalistes, un complex programa educatiu en tres plantes més semisoterrani, que es disposa en bandes horitzontals de baixa altura per afavorir el contacte de l'alumne amb l'exterior.

Obert a un gran pati i jardins en direcció sud-est, un trànsit cobert recorre tota la planta baixa com a espai de relació dels alumnes i connexió amb les aules i els laboratoris, el pati enjardinat i les escales, articulats segons les premisses de planta lliure i de l'espai fluid i continu del moviment modern. Aquest recorregut interior revela la capacitat de l'arquitecte per integrar els diferents espais, fins i tot l'exterior del pati i jardí. A la planta semisoterrani es van incloure les dependències d'ús esporàdic i, en la primera, més aules i espais comuns oberts a terrasses sobre el pati.

Fernández Alba introdueix, de manera primerenca, trets de l'organicisme nòrdic combinats amb el racionalisme primer de Mies, però no utilitza una tecnologia constructiva avançada, sinó que aprofita els usos tradicionals, especialment el mur de maó vist, que unifica la imatge exterior.” Alberto Sanz Hernando. Servei Històric, Fundación Arquitectura COAM

Més informació sobre el projecte:

Fundación Arquitectura COAM – Arquitectura de Madrid: http://kcy.me/1q7a6