Notícies Fundación Arquia

‘A Plea for Modernism’ a arquia/filmoteca

17 SEPTIEMBRE 2015 / FILMOTECA

La Phillis Wheatley Elementary School es va construir el 1955 al districte de Tremé, a Nova Orleans, juntament amb una trentena d'escoles més dissenyades per arquitectes que practicaven una modernitat local, mitjançant la incorporació de solucions innovadores per a la circulació, la ventilació i la il·luminació. L'arquitecte Charles Colbert va projectar l'escola amb les classes elevades sobre un espai inferior obert destinat al joc, i gràcies a aquesta configuració l'huracà Katrina no va destruir l'edifici, encara que es va incloure en un llistat d'edificis que s'havien d'enderrocar. Les grans superfícies amb vidres, que, segons els docents, desviaven l'atenció dels estudiants, així com el fet que la normativa antiincendis prohibia que els estudiants més joves utilitzessin les classes superiors, van causar grans crítiques envers l'edifici mentre que internacionalment se n'aclamava el disseny. Docomomo Louisiana va dur a terme una petició perquè es conservés i es reutilitzés com a centre cívic, però finalment l'edifici es va destruir el juny del 2011.

L'audiovisual, creat per Evan Mather i narrat per l'actor Wendell Pierce, mostra la innovació tant funcional com formal del conjunt d'escoles que es van construir a la Nova Orleans dels anys cinquanta, i que es van convertir en referents de l'arquitectura moderna. Els nous conceptes emprats en el projecte es van difondre a Europa i a la Unió Soviètica com a exemples d'una nova arquitectura educativa visionària. Finalment, l'audiovisual presenta els esforços i mobilitzacions generats demanant-ne la conservació.

Podeu accedir a la seva visualització aquí.