Notícies Fundación Arquia

Álvaro Siza Vieira a arquia/filmoteca

23 SEPTIEMBRE 2015 / FILMOTECA

Amb motiu de la publicació d'arquia/temas 38, “Siza X Siza”, us acostem dos audiovisuals d'arquia/filmoteca sobre Álvaro Siza.

Arquitectura, Siza és un extracte de 12 minuts del documental dirigit per Jean Lefaux i produït per Paco Poch (Mallerich Films) que ens acosta a la figura d'Álvaro Siza Vieira, un dels arquitectes portuguesos més importants del segle XX. Accediu-hi a: http://kcy.me/27kca.

L'extracte s'inicia amb imatges de la Piscina da Quinta de Conceição, continua amb les piscines de Marés de Leça de Palmeira, acompanyades de les opinions de Bernat Huet, arquitecte i urbanista francès, fundador i professor de l'Escola Nacional Superior d'Arquitectura de París-Belleville, i de les paraules del mateix Álvaro Siza.

“AFM 05: Paisajes desvelados” és un audiovisual que recull la conferència que va impartir Álvaro Siza en el curs d'Arquitectures davant del mar, que es va dur a terme el 1997 a la Universitat de Granada, organitzat per l'arquitecte i professor de l'ETSA de Granada Rafael Soler Márquez. Aquesta conferència es pot veure a arquia/filmoteca gràcies a la col·laboració del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Granada. En l'audiovisual, Álvaro Siza ens mostra un recorregut per algunes de les seves obres mentre en detalla la relació amb l'entorn i el paisatge. Accediu-hi a: http://kcy.me/27kc9.