Notícies Fundación Arquia

Una passejada amb Diller, Scofido i Renfro pel High Line de Nova York

29 OCTUBRE 2015 / FILMOTECA

Elizabeth Diller, Ricardo Scofidio i Charles Renfro passegen amb la càmera pel High Line de Nova York explicant les idees clau del projecte que van dur a terme entre el 2009 i el 2011, en col·laboració amb James Corner Field Operations i Piet Oudolf.

El High Line és una parc públic d'aproximadament 2,4 km, construït en una línia de vies elevada que va des de Meatpacking District fins a Hudson Yards, a Manhattan. Inspirats per la bellesa malenconiosa i disruptiva d'aquesta ruïna postindustrial, on la natura havia reclamat el seu espai en aquesta infraestructura urbana, el nou parc n'interpreta l'herència. Trasllada la biodiversitat que s'hi va establir després d'haver-se convertit en una ruïna en un microclima urbà específic al llarg de la via, que inclou espais assolellats, d'ombra, humits, secs, exposats o protegits del vent.

A través d'una estratègia d'agritectura —una part d'agricultura i una part d'arquitectura—, el High Line es codifica en unitats discretes de paviment i plantacions que s'entremesclen al llarg de dos quilòmetres i mig en una varietat de gradients, des del 100% de pavimentació al 100% de terra, amb una gran varietat de biòtops vegetals. El sistema de pavimentació consisteix en plaques de ciment allargades amb la junta oberta per fomentar el creixement d'herba salvatge. Les unitats de paviment allargades tenen acabaments que es corben en zones de plantació, de manera que creen un paisatge texturitzat on les persones poden passejar per camins indefinits. Els punts d'accés s'han projectat com a experiències que perllonguen la transició entre el frenesí dels carrers de la ciutat i la tranquil·litat del paisatge superior.

Informació generada a partir dels textos del web de Didier, Scofido i Renfro.