Notícies Fundación Arquia

'The Dome as a Social Model', a arquia/filmoteca

11 NOVIEMBRE 2015 / FILMOTECA

L'obra de Fabrizio Carola, arquitecte italià de Nàpols, se centra en la recuperació dels models d'arquitectura tradicionals mediterranis: arcs, voltes i cúpules. Duu a terme la seva recerca sobretot a l'Àfrica, amb la recuperació de la tecnologia de fabricació de la brúixola tradicional nubiana. Amb el desenvolupament d'aquesta tecnologia, Carola aconsegueix crear arquitectures que, a més de respectar el lloc i la seva tradició, resolen de manera eficaç els criteris de cost i rapidesa d'execució.

“Així que vaig modificar la brúixola per obtenir cúpules ogivals, i un món de formes i espais es va obrir davant meu...”

L'Hospital Regional Kaedi, a Mauritània, sens dubte és l'obra més representativa del seu pensament: “Una forma particular no és una acció de l'arquitecte, sinó una conseqüència del pensament...”

Actualment treballa per construir a Potito Sannitico (CE), a la Campània (Itàlia), un poble experimental de formació, anomenat Neagorà 7 piazze, Escola de Construcció i Bricolatge en la teoria d'estructures corbes, arcs, voltes i cúpules.

Més informació sobre l'arquitecte Fabrizio Carola a Duosegno.