Notícies Fundación Arquia

Documental en DVD + llibre: arquia/documental 31. ‘CHARLES Y RAY EAMES’

25 ABRIL 2016 / AUDIOVISUALS

CHARLES EAMES (1907-1978) i RAY KAISER (1912-1988) van revolucionar el món del disseny als Estats Units a mitjan segle XX per les seves contribucions destacades i pioneres en l'arquitectura i el disseny de mobles, així com en l'àrea del disseny industrial, la fabricació, la fotografia i el cinema. Des de l'Eamery, un antic magatzem a Venice, van crear una varietat al·lucinant de productes: fèrules per als militars ferits durant la Segona Guerra Mundial, la cèlebre cadira Plywood, interiors i exposicions multimèdia, jocs, pel·lícules i joguines. “El màxim del millor per al major nombre de gent, pel mínim preu.” El 1949 van dissenyar i construir la seva pròpia casa a Califòrnia, la Case Study House #8, que va formar part del programa promogut per la revista “Arts & Architecture” i es va considerar una de les residències de la postguerra més rellevants a escala mundial.

El documental “EL ARQUITECTO Y LA PINTORA”, narrat per l'actor James Franco, és la primera pel·lícula realitzada després de la mort dels Eames. S'hi mostren multitud d'arxius inèdits, cartes d'amor, fotografies, vídeos i el prolífic llegat de la parella, així com la seva vida personal i la influència que van tenir sobre esdeveniments importants de la vida estatunidenca.