Notícies Fundación Arquia

‘House on a Haunted Hill’ a arquia/filmoteca

27 ABRIL 2016 / FILMOTECA

Film de terror rodat el 1959 i dirigit per William Castle, que és conegut per les seves pel·lícules de sèrie B. Des d'una perspectiva arquitectònica, l'interès del film rau en la decisió de substituir l'escenari gòtic clàssic de les pel·lícules de terror per la icònica Ennis House, de Frank Lloyd Wright, situada a Los Angeles.

Encara que al rodatge només es mostren els exteriors de l'habitatge (per als interiors es recorre al decorat victorià clàssic), es pot apreciar clarament la construcció a partir d'un sistema de blocs de formigó inspirats en els temples maies.

La pel·lícula narra la història d'un milionari excèntric, encarnat per l'actor Vincent Price, que convida cinc persones a la seva mansió, on es diu que s'han comès crims en el passat. Els ofereix 10.000 dòlars si hi passen una nit sencera, incomunicats, fins que tornin els criats. Els convidats no es coneixen entre ells ni tampoc coneixen l'amfitrió, però necessiten els calés. Així doncs, els cinc estranys, l'amo i la seva dona es queden a la casa, on comencen a tenir lloc successos estranys.

L'Ennis House ha aparegut en altres pel·lícules, com Blade Runner (1982), Black Rain (1989) o Karate Kid III, i també a sèries com Buffy The Vampire Slayer i a anuncis. L'impacte de la seva arquitectura ha fet que se'n recreessin elements originals per dissenyar escenaris de pel·lícules, com en diversos episodis de Star Trek: The Next Generation, o en l'interior de l'apartament d'en Deckard a Blade Runner.