Notícies Fundación Arquia

Arquia Banca i la Creu Roja creen un programa per contribuir a la reactivació laboral dels professionals de l'àmbit de l'arquitectura

08 MAYO 2017 / FUNDACIÓ

Arquia Banca, a través de la Fundació Arquia, ha signat un conveni amb la Creu Roja espanyola per donar suport als professionals de l'arquitectura que han vist reduïts dràsticament els seus ingressos arran de la recent crisi del sector.

El conveni promou un itinerari de reactivació laboral específic i personalitzat que proporciona suport, orientació i assessorament sociolaboral amb accions destinades a millorar l'ocupabilitat.

El desenvolupament del programa, impulsat per la Fundació Arquia i la Creu Roja espanyola, es durà a terme a través del Pla d'Ocupació d'aquesta institució, especialitzat en el suport a persones que necessiten millorar el seu nivell d'ocupabilitat i que disposa d'una àmplia experiència en el desenvolupament de programes que promouen la inserció laboral, amb un alt índex de resultats positius.

Arquia Banca, en el marc del seu compromís social i de suport als professionals de l'arquitectura, actuarà com a gestora del programa, en col·laboració amb el departament d'Ocupació de la Creu Roja, que assumeix el procés d'entrenament laboral i social dels participants.

L'àmbit d'actuació del programa abastarà tot el territori nacional, encara que en una primera fase es desenvoluparà una prova pilot a la província de Granada, seguit de la implantació en aquelles províncies en què els professionals de l'arquitectura s'han vist més afectats per la crisi.

El programa està destinat a professionals titulats universitaris del sector de l'arquitectura que necessitin reorientar la seva trajectòria professional i que estiguin cercant noves oportunitats. Es prioritzarà la participació de professionals de més de 45 anys o en situació d'atur de llarga durada.

Imatge: Piero Schiavo