Notícies Fundación Arquia

La nova escola del poblat de Bissiga a Burkina Faso

13 NOVIEMBRE 2017 / FUNDACIÓ

L'any 2013, Arquitectos sin Fronteras va presentar a Arquia Banca el projecte de construcció d'un centre escolar a la zona rural de Bissiga, a Burkina Faso. El seu objectiu, al qual Arquia Banca es va sumar amb entusiasme, és millorar les infraestructures educatives del país per facilitar l'accés a l'aula d'infants d'educació primària, sabent que l'escolarització implica una millora de les condicions de vida i un millor desenvolupament econòmic per a tota la població.

Les condicions climàtiques, amb una època anual de pluges fortes que paralitzaven la construcció, i el treball de sensibilització del poblat perquè participés activament en totes les fases del projecte, van condicionar la programació de l'obra. Finalment, el setembre de 2017, ASF ens anuncia que el centre escolar s'ha finalitzat i es troba plenament actiu.

Durant aquests quatre anys, hem estat partícips, a través dels membres d'ASF, de l'evolució del projecte i els beneficis que ha suposat en la comunitat de Bissiga. L'escola, que ha superat les expectatives inicials, ja disposa de 70 nens i nenes, gràcies a la presència local que ha adquirit l'escola, utilitzada com a espai de reunió en horari no escolar, i a les tasques de la contrapart d'ASF per animar a l'escolarització.

Les nostres més sinceres felicitacions a ASF per l'èxit de l'acció, a qui agraïm l'oportunitat d'haver-ne pogut formar part.