Notícies Fundación Arquia

Una casa sempre és la manifestació de la persona en si

16 NOVIEMBRE 2017 / FUNDACIÓ

Al món occidental, la divisió entre públic i privat sempre ha marcat tot l'espai. La fotògrafa Mariluz Vidal ha intentat trencar aquesta divisió. El seu projecte OPENHOUSE magazine, creat juntament amb Andrew Trotter, va de convertir espais domèstics en galeries, obrir les portes de cases d'artistes i creatius, generar esdeveniments i activitats que alterin el significat d'un lloc privat.

V. A.: Openhouse és un projecte basat en la intimitat. I això queda reflectit a tot arreu: des del concepte, la direcció d'art i la fotografia, fins a la tria que les entrevistes es publiquin en la llengua de l'entrevistat. Sembla un factor molt orgànic en tot el projecte.

M. V.: És cert. Tota la idea de l'Openhouse Project ha crescut de forma espontània i natural, s'ha desenvolupat pas a pas, sense ser planificada. I ha anat evolucionant fins al que és avui. Pel que fa a la fotografia, ens agrada i ens interessa ensenyar l'espai d'una manera atractiva però, sobretot, el reportatge se centra en les persones que el desenvolupen i en gaudeixen. Intentem transmetre el que hi passa d'una forma molt propera i inspiradora. Per la qual cosa sempre demanem als fotògrafs amb qui col·laborem que fotografiïn el dia de l'esdeveniment durant l'activitat, la gent que hi participa, els músics, el sopar, els detalls, i que tornin a fotografiar un altre dia, per centrar-se en l'espai i en els retrats dels entrevistats. Si pot ser, sempre amb llum natural. D'altra banda, Openhouse va néixer multilingüe per naturalesa. En venir tots de llocs diferents, l'idioma ha estat sempre una característica especial del projecte. Així que, òbviament, això es plasma de la mateixa manera a la revista. En tenir una distribució internacional, l'idioma principal havia de ser l'anglès, però crèiem que era molt important que cada entrevistat parlés en la seva llengua. Per aquest motiu vam decidir que valia la pena l'esforç de publicar-ho en els dos idiomes.

Podeu revisar l'entrevista completa en aquest enllaç.

En el proper número d'Arquetipos parlarem amb David Bestué (Barcelona, 1980), escultor i autor del llibre ‘Enric Miralles a izquierda y derecha (también sin gafas)’. David Bestué ha dut a terme en els últims anys una sèrie de projectes escultòrics centrats en una revisió crítica de determinats esdeveniments històrics i desenvolupaments esteticoformals que van caracteritzar les avantguardes del segle passat en els camps artístic, arquitectònic i literari, com es veu a la seva exposició Rosi Amor, visitable fins al 26 de febrer al museu Reina Sofía.