Notícies Fundación Arquia

Menys arquitectura, més ciutat

12 JUNIO 2018 / FUNDACIÓ

El fundador de la Fundación Arquitectura y Sociedad, Francisco Mangado va inaugurar el V Congrés Internacional d'Arquitectura i Societat, acte que, per segona edició consecutiva, va estar presidit pel Rei Felip VI. També van participar en la inauguració oficial la presidenta del Govern de Navarra, Uxue Barkos, i el ministre de Foment, José Luis Ábalos.

"L'arquitectura no és un fet aïllat de preferències personals, és un fet profundament cultural i social, que està lligat a la ciutat com una realitat que pertany al bé comú", va manifestar Mangado.

Entre els desafiaments de les ciutats modernes va enumerar "problemes més vells que nous, però que persisteixen i en molts casos amb més intensitat", com el creixement desorbitat de l'extraradi, la manca d'instal·lacions, la inseguretat, la mobilitat, i un de més recent, com el deteriorament del medi ambient.

En referència al lema d'aquest congrés "Menys arquitectura, més ciutat", va assenyalar que, a part d'iniciar una nova etapa centrada en les urbs, "és una petita trampa", ja que va assegurar que "com millor arquitectura, millor ciutat"

Podeu accedir a la reproducció en temps real de les conferències en l'enllaç següent: