Notícies Fundación Arquia

La Fundación Arquia rep la Medalla d'Honor 2018 de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando

03 JULIO 2018 / FUNDACIÓ

La Fundación Arquia ha estat guardonada amb la Medalla d'Honor 2018 de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando. Aquest premi reconeix l'àmplia trajectòria de l'entitat, que fomenta actuacions de caràcter cultural, social, assistencial, professional i formatiu per als camps de l'arquitectura i estudis afins.

La Medalla d'Honor és un guardó de caràcter anual que va instituir l'Acadèmia de Belles Arts el 1943. Aquest reconeixement recau sobre una persona o entitat espanyola o estrangera que hagi destacat d'alguna manera en l'estudi, promoció o difusió de les arts, en la creació artística o en la protecció del patrimoni històric, cultural i natural. Aquest any la candidatura de la Fundación Arquia va ser presentada pels acadèmics i arquitectes Alberto Campo Baeza, Juan Navarro Baldeweg i Rafael Moneo.

La Fundación Arquia promou la concessió de beques i concursos relatius a l'arquitectura, que posen en valor la formació pràctica, la innovació i la recerca. A més, aquestes beques i concursos aposten per la internacionalització i l'experiència compartida com un factor enriquidor del desenvolupament personal.

La Fundació també ha apostat pel desenvolupament d'una editorial especialitzada i consolidada, que porta en marxa des de 1997, i a través de la qual s'elaboren des de tesis doctorals i textos teòrics fins a la col·lecció d'audiovisuals Maestros de la arquitectura contemporánea

En paral·lel, porta a terme programes socials que milloren la vida de persones en risc d'exclusió, dependents i malaltes. La seva política filantròpica ha portat la Fundació a col·laborar amb altres organitzacions socials, com Arquitectos Sin Fronteras o Banco de Alimentos, amb la finalitat d'unir forces i millorar l'acció social. A més, la Fundació manté una aliança amb Cáritas per millorar les condicions dels habitatges de les famílies en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió.

Per a col·lectius professionals, l'entitat també crea plans específics d'ajuda. En aquest sentit, destaca el recent acord signat amb la Creu Roja, que contribueix a la reactivació laboral d'arquitectes

Per apropar l'arquitectura a la societat a través de totes aquestes iniciatives professionals, culturals i socials, la Fundación Arquia ha estat mereixedora de la Medalla d'Honor 2018, un premi que rebrà formalment el proper 21 de novembre a l'Acadèmia de Belles Arts.