Notícies Fundación Arquia

RESULTATS DE LA PRIMERA CONVOCATÒRIA DE DISSENY DE JOGUINA D'ARQUIA/SOCIAL

09 JULIO 2018 / FUNDACIÓ

La Convocatòria de Disseny de Joguina destinada a infants hospitalitzats es va tancar el passat 4 de maig de 2018, amb un total de 47 propostes per participar al concurs rebudes de 45 equips.

Els membres del jurat de la convocatòria, en la reunió del 7 de juny de 2018, realitzada a la seu d'Arquia Banca a Madrid, després d'una àmplia deliberació, van decidir seleccionar dos projectes guanyadors i fer 6 mencions d'honor, segons es detalla a continuació:

Per al període d'edat de 3 a 7 anys, la joguina seleccionada va ser NONHAI, d'Ezequiel Collantes Gabella i Andrea Díaz Rozas, ja que és una proposta molt versàtil que fomenta la creativitat, a través del joc lliure i amb la incorporació de l'eina del dibuix. Permet la interacció tant amb adults com amb altres infants, i és escalable per a diferents edats. Convida a fer-la servir tant de forma senzilla com complexa, i permet desenvolupar petites obres de teatre ideades pels infants. Permet imaginar i recrear tant l'espai domèstic com l'urbà. Observem que li cal fomentar la mobilitat urbana sostenible mitjançant la incorporació de noves peces que la fomentin: bicicletes, patinets, autobusos, etc.) i la fabricació amb materials més lleugers.

Per al període d'edat de 7 a 14 anys, la joguina seleccionada va ser TRIARQ, de Martina Almela Sena, Martín Ortolá Sabater i Ángela Almela Sena, ja que fomenta el joc creatiu i possibilita tant el joc individual com el col·lectiu. Les formes que pot adoptar el joc són tant geomètriques com orgàniques, de manera que ofereix una idea de l'arquitectura transversal i íntegra. Permet també la formació de figures i jocs de paraules en 2D, amb què les possibilitats de joc i diversió són molt àmplies i adaptables a diverses edats.

Les sis propostes que els membres del jurat van considerar guardonar amb una menció són:

1. ID 11. HAUS de FindeBloc (Mónica Sánchez Blanco i Mariano Sánchez Blanco)
  2. ID 13. NEXO de Tornasol Studio (Guillermo García Moreno i Inés Llasera).
  3. ID 28. ΦPHI de Maria José García-Matres Braza.
  4. ID 29. SISU de Fernando Gamarro Carreras.
  5. ID 49. ESTACIÓN EN URANO de Sergio Azpíroz Martín
  6. ID 53. IMAGINE A CITY de GED Arquitectura + Diseño Gráfico (Diana Mera Hernando, Estrella Mera Hernando i Gemma Díaz Tortajada).

Els membres del jurat desitgen traslladar les dificultats en l'elecció a causa de l'elevada qualitat de les propostes presentades i lamenten no poder haver considerat més propostes de gran interès dins dels guardonats. Els projectes presentats tenen un gran potencial, són molt creatius i ofereixen moltes possibilitats de joc, tant individual com col·lectiu. Destaca l'experimentació que han fet els participants de les possibilitats dels materials per a la creació d'unes magnífiques propostes que mostren que darrere hi ha hagut un gran esforç, molta il·lusió i professionalitat.

Des de la Fundación Arquia, donem les gràcies per la bona acollida de la iniciativa i, especialment, agraïm enormement a tots els participants la creativitat de les seves excel·lents propostes. La nostra enhorabona i reconeixement a tots.