Notícies Fundación Arquia

VI FESTIVAL ARQUIA/PRÓXIMA: PRÀCTIQUES RELLEVANTS - 17 i 18 d'octubre de 2018 - Auditori CASA DEL LECTOR de MATADERO

17 JULIO 2018 / PRÓXIMA

El lema d'aquesta biennal PRÀCTIQUES RELLEVANTS definida pel comissari, convida a reflexionar sobre la paradoxa produïda per l'èxit internacional de l'arquitectura espanyola (Premi Pritzker 2017, Lleó d'Or a la Biennal de Venècia, lideratge d'arquitectes espanyols en estudis internacionals, així com de docents en escoles d'arquitectura punteres) que no es correspon amb el volum de producció arquitectònica d'aquests últims anys, però que, no obstant això, reflecteix un treball més rellevant que mai.

En aquesta cita amb la jove arquitectura nacional comptarem amb la presència de:

Iñaki Carnicero, comissari de la biennal, i el jurat format per: Pilar Díaz de Paisaje Transversal, com a representant dels participants, Héctor Fernández Elorza, representant de la zona centre, Iñigo García de VAUMM, representant de la zona nord, María González de Sol89, representant de la zona sud. Montserrat Nogués, patrona i representant de la Fundación Arquia; Anna Puigjaner de MAIO, representant de la zona de llevant.

L'esdeveniment s'estructurarà en les següents taules rodones: Redefinició de la idea de context, La magnitud del que és petit, El conflicte com a oportunitat i Pensament Operatiu, que seran moderades respectivament per Ángel Martínez García-Posada, Jacobo García-Germán, José Juan Barba i Silvia Colmenares.

Hi participaran també els autors de les 24 realitzacions seleccionades d'aquesta biennal:

deAbajoGarcía, Adrià Escolano, Estudio rellam, Juan Miguel Martínez, Nua Arquitectures, Serrano + Baquero, Rosa Gallardo, Gonzalo Gutiérrez, Joel Padrosa, Ander Rodríguez, Carmen Torres, Arqbag, Arquimaña, Arquitectura Expandida, Cornago & Sánchez, Eeestudio + Zuloark, After Belonging Agency, José Aragüez, Arquitectura a Contrapelo, Bartlebooth, Nomad Garden, Vilaplana & Vilaplana.

Podeu descarregar el programa complet més avall.

Aquest any, com a novetat, obrim CONVOCATÒRIA PER DISSENYAR L'ARQUITECTURA DEL FESTIVAL. Si voleu participar-hi, podeu descarregar les bases del concurs més avall.

En breu informarem sobre el RECORREGUT ARQUITECTÒNIC previst per al dimecres 17 d'octubre i en el qual comptarem amb la presència de destacats arquitectes com Andreia García, Pedro Hernández, Gonzalo Herrero Delicado o Pola Mora.

Com a culminació, comptarem amb una conferència d'Eduardo Souto de Moura (jurat de la XIX convocatòria d'arquia/becas) i Carrilho de Graça, com a jurat únic de la XX convocatòria del programa, que presentarà el tema de l'esmentada convocatòria.

Finalment, l'acte conclourà amb l'acte de lliurament de beques i el lliurament dels premis: Votación en línia, Opinió i Comunicació, així com el Premi arquia/innova, dotat amb 3.000 euros, i el Premi arquia/próxima, dotat amb 15.000 euros.

Tota la informació AQUÍ