Notícies Fundación Arquia

La Fundación Arquia celebra la concessió la Medalla d'Honor 2018 de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando

20 NOVIEMBRE 2018 / FUNDACIÓ

La Fundación Arquia agraeix el reconeixement rebut per la tasca realitzada en els seus més de 30 anys de trajectòria fomentant actuacions de caràcter cultural, social, assistencial, professional i formatiu per al món de l'arquitectura i camps afins.

El passat 21 de novembre, la Fundación Arquia va rebre en un solemne acte a Madrid la distingida Medalla d'Honor de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando. Aquest guardó, concedit per primera vegada a una institució relacionada amb l'arquitectura, ha premiat la seva tasca social i de promoció de la cultura, aproximant la figura de l'arquitecte i l'arquitectura a la societat, mostrant la seva dimensió creativa, econòmica i social.

A l'acte van assistir distingides autoritats del Ministeri de Foment i representants de les més rellevants institucions del sector. El president de la Fundació Javier Navarro va ser l'encarregat de recollir la condecoració de mans de Fernando de Terán, director de l'RABASF, acompanyat pels membres del Consell Rector i de Gerardo García Ventosa, director de la Fundació. En el seu discurs, Javier Navarro va destacar que "la concessió d'un guardó tan rellevant és un reconeixement als nostres esforços, una consideració per la nostra trajectòria i un gran incentiu per al futur. Tot això s'ha fet possible gràcies a l'inestimable suport i col·laboració dels nostres socis. "

La Medalla d'Honor és un guardó de caràcter anual que va instituir l'Acadèmia de Belles Arts el 1943. Aquest reconeixement recau sobre una persona o entitat espanyola o estrangera que hagi destacat d'alguna manera en l'estudi, promoció o difusió de les arts, en la creació artística o en la protecció del patrimoni històric, cultural i natural.

Des de la seva constitució, la Fundació Arquia ha lliurat un total de 422 beques per valor de més de 2,5 milions d'euros i ha publicat un total de 119 títols i 195.669 exemplars a través de la seva editorial. Així mateix, seguint en la seva aposta per la cultura i la internacionalització, actualment la Fundació Arquia està treballant en la creació del seu Centre de Documentació Digital, un fons bibliogràfic pioner de dimensió internacional i obert a tota la comunitat educativa.