Notícies Fundación Arquia

PROP DE 800 REALITZACIONS PRESENTADES EN L'EDICIÓ 2006-2007

07 SEPTIEMBRE 2009 / PRÓXIMA

En aquest registre obert de realitzacions de l'edició 2006-2007, es pot trobar la informació sobre arquitectes, tipologies de les realitzacions, zones geogràfiques on s'ubiquen, obres, tesis censades. Les categories en què els arquitectes van incloure les seves realitzacions van ser: projectes, obres, acció social, acció cultural i formativa i investigació.

Una vegada examinades aquestes realitzacions per cadascun dels membres del jurat de l'edició 2006-2007, es va emetre l'acta de les 128 realitzacions catalogades i les 28 seleccionades, els criteris de selecció de les quals van ser els següents:

En els 128 catalogats es va buscar la representativitat de les realitzacions presentades, tenint en compte la zona en la qual estan situades, és a dir, reflectir la diversitat de la pràctica arquitectònica i de les seves maneres de procedir des d'un punt de vista geogràfic. No es van destacar les millors realitzacions, ni les més grans, sinó que es va intentar mostrar un panorama (que per definició és dilatat), de l'arquitectura que produeixen els arquitectes amb menys de 10 anys de titulació, sempre des de premisses de qualitat.

Als 28 seleccionats se'ls va premiar la qualitat en les realitzacions, pel que fa al projecte, l'execució i l''originalitat.

A la passada edició, el Premi arquia/próxima, dotat amb 15.000 €,  es va concedir a la realització ECOBULEVAR EN EL ENSANCHE DE VALLECAS, dels autors ECOSISTEMA URBANO (Belinda Tato, José Luis Vallejo i Diego García Setién), de la qual el jurat va destacar l'aprofitament, utilitat, conveniència  i benefici del projecte, els criteris mediambientals i de sostenibilitat del qual, així com també el foment de l'intercanvi social, rauen en totes les seves determinacions.