Notícies Fundación Arquia

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 01 “La Lección de las Ruinas”, Alberto Ustárroz

23 NOVIEMBRE 2011 / FUNDACIÓ

Lliçó que recull la particular relació que l'arquitectura, com a pensament i pràctica, ha establert amb les ruïnes, és a dir, amb fragments del seu passat grec i romà: un passat que constitueix la medul·la de la tradició arquitectònica.  Ruïnes, tradició dels antics, que generen un pensament grec, un pensament romà de l'arquitectura: pensaments que no desapareixen, sinó que, inesgotablement, canvien d'aspecte segons les obres que provoquen en cada moment. Encreuament creatiu — ruïnes i present — endevinant en aquelles, i també en les arquitectures que així s'han originat al llarg del temps, amb què l'autor se sent solidari, en la mesura que li serveixen per explicar la seva pròpia relació amb l'arquitectura.