Notícies Fundación Arquia

Descàrrega gratuïta d'arquia/tesis 08 “La columna y el muro”, Manuel Iñiguez

21 FEBRERO 2012 / FUNDACIÓ

El diàleg entre la columna i el mur ens remet a un dels discursos més específics que potser es poden fer al voltant de l'arquitectura: el de la materialitat. Un discurs que té el seu punt de partida en la pròpia configuració de l'ordre grec, que d'aquesta manera es constitueix com la pedra de toc de totes aquelles arquitectures que consideren la condició material com el seu contingut essencial.
L'ordre grec es presenta com el punt més alt assolit en la representació de les relacions tectòniques actives de pes i suport, les seves formes evoquen magistralment aquesta necessària condició d'equilibri de la matèria amb què es construeix.
D'altra banda, el mur, si bé inicialment manifesta una connatural inèrcia expressiva, no es resigna a tenir un paper secundari pel que fa a la columna i, d'acord amb la seva necessitat en l'arquitectura, reclama per si un valor preponderant en la representació d'aquesta.
A partir d'aquí queden establertes les bases d'un diàleg entre la columna i el mur, que es renova en cada arquitectura i del qual, en aquesta tesi, es mostren una sèrie de fragments.