Notícies arquia / filmoteca

Conferència ‘Los Ángeles y el ideal hallado. El ángel azul’ (Los Angeles i l'ideal trobat. L'àngel blau) de Joan Coll-Barreu a arquia/filmoteca

16 JULIO 2014 / FILMOTECA

Aquesta setmana retornem a l'arquitectura de Los Angeles, gràcies a l'estupenda conferència Los Angeles y el ideal hallado. El ángel azul, (Los Angeles i l'ideal trobat. L'àngel blau) realitzada dins del marc de la presentació de l'exposició Los Angeles domèstic. 10 Paradigmes, produïda per la Fundació Arquia, el maig de 2007, al COA València per Joan Coll-Barreu.

Precedeix a la conferència la presentació, per part de Sol Candela, membre del Patronat de la Fundació Arquia, de la tasca que duu a terme actualment la Fundació.

Coll-Barreu inicia la conferència amb la presentació de l'Exposició Los Angeles 10 paradigmes, que recull 60 anys d'optimisme arquitectònic de la ciutat de Los Angeles, a través de 10 obres d'arquitectura domèstica paradigmàtica. L'elecció mostra deu cases capaces de representar una manera d'habitar, d'entendre la ciutat i de cooperar en la seva construcció, de construir l'espai i d'entendre la funció de l'arquitectura i, fins i tot, la missió de l'arquitecte. Es representen les diferents vocacions de l'arquitectura angelina, tant les obres més allunyades de l'estil internacional com les altres interpretacions de la modernitat, més difoses per la historiografia moderna i, presumiblement, més properes a l'observador de l'exposició. Són obres dels arquitectes Greene, Irving Gill, R. M. Schindler, R. Neutra, Gregory Ain, els Eames, A. Quincy Jones, Craig Ellwood, Albert Frey o John Lautner.

La conferència, posteriorment, se centra en una casa que ja no existeix, en la qual aprofundeix. Es tracta de la casa von Stenberg, de Richard J. Neutra, a la Vall de San Fernando, realitzada per a Josef von Sternberg, director austríac que, l'any 1930, va fer la pel·lícula Der blaue Engel, on apareixia, desconeguda fins a aquest moment per al públic, Marlene Dietrich.

Podeu consultar més informació sobre l'exposició aquí.

Publicacions relacionades: Construcción de los paisajes inventados, Los Ángeles doméstico 1900-1960, Juan Coll Barreu, col·lecció: arquia/tesis 16

Podeu visualitzar la conferència a arquia/filmoteca. Podeu accedir-hi aquí.