Notícies arquia / filmoteca

Rick Joy: Interludes a arquia/filmoteca

31 JULIO 2014 / FILMOTECA

Aquesta setmana tornem als Estats Units per mostrar l'obra de Rick Joy, arquitecte establert a Tucson, Arizona, per descobrir, en 23 minuts, la seva innovadora arquitectura residencial, que es concep com una resposta a l'entorn físic i mediambiental.

Rick Joy aprofita tècniques d'eficiència energètica i recursos naturals inusuals a Estats Units, com a murs de terra i acer oxidat, creant solucions impactants per viure en un clima sec i calorós, com el del desert d'Arizona.

La primera obra que mostra, la Desert Nomad House, construïda el 2005, es compon de tres cubs d'acer oxidat col·locats amb delicadesa entre una zona poblada dels verticals cactus saguaro. Els murs exteriors presenten un disseny que permet la convecció natural entre les seves capes, per evitar la calor produïda per l'asolellament.

A més de la Desert Nomad House, Rick Joy ens mostra la Ventana Canyon Residence i la Tucson Mountain House, construïdes, respectivament, el 2007 i 2001. A la Tucson Mountain House, Rick Joy treballa amb murs de terra per crear murs gruixuts amb grans propietats tèrmiques.

Finalment, en un canvi general de context, ens mostra una casa construïda al nord-oest dels Estats Units, a Woodstock, Vermont. Construïda mitjançant taules de fusta de cedre i pedra, evoca, amb la seva forma, els graners de Nova Anglaterra i revela la gran habilitat de Rick Joy per adaptar-se a diferents entorns.

Podeu visualitzar-ho a arquia/filmoteca.