Notícies arquia / filmoteca

Philip Johnson - Diary of An Eccentric Architect a arquia/filmoteca

19 SEPTIEMBRE 2014 / FILMOTECA

Aquesta setmana us suggerim escoltar Philip Johnson mentre ens ofereix una visita per New Canaan, el seu laboratori d'experimentació d'arquitectura, on va construir la coneguda 'Glass House'.

‘My place in New Canaan is…a diary of an eccentric architect’. Així comença una fascinant mirada a l'interior de la ment d'un dels arquitectes més creatius i rellevants.

Philip Johnson va ser sempre l'avantguarda del canvi, i la seva propietat a New Canaan, Connecticut, és una espècie de laboratori del qual Johnson va ser el millor client. Va ser allà on va construir la famosa 'Glass House', en la qual va residir durant bastants anys.

Aquest edifici no té murs; (el paisatge es converteix en tapís costós), una casa d'hostes annexa, per contrast, no té finestres, encara que és lluminosa i té un interior agradable. La visitem, a més de la galeria que acull l'extensa col·lecció d'art contemporani dels murs rotatius, propietat de Johnson.

'La meva última bogeria', comenta Johnson, 'és construir sense línies rectes...' És la primera vegada que tinc un edifici que no puc dibuixar i que haig de projectar parcialment mentre es va construint.'. Aquesta nova estructura és la base de l'audiovisual, i som capaços de veure el progrés de l'escultural edifici des de les fases inicials fins que es finalitza.

Aquest documental mostra Johnson en actiu i la importància de l'acte de l'arquitectura, la construcció actual, i com els edificis interactuen amb l'entorn – en aquest cas, amb les fulles de tardor o la neu de New Canaan.' Traducció del text de la contraportada del DVD editat per Checkerboard Film Foundation.

Aquest audiovisual es pot veure a arquia/filmoteca gràcies a la col·laboració i autorització de la Checkerboard Film Foundation.

Podeu visualitzar l'audiovisual aquí.