Notícies arquia / filmoteca

'Saint-Pierre de Firminy-Vert', per Luis Burriel Bielza, a arquia/filmoteca

11 MARZO 2015 / FILMOTECA

Saint-Pierre de Firminy-Vert, per Luis Burriel Bielza, a arquia/filmoteca

L'església de Saint-Pierre de Firminy-Vert forma, al costat de la capella de Notre Dame-du-Haut, a Ronchamp, i el convent de Santa Maria de la Tourette, el conjunt d'obres icòniques de Le Corbusier destinades al culte catòlic.

Luis Burriel Bielza ens descobreix el projecte de l'església parroquial de Firminy-Vert de Le Corbusier. La conferència es va dur a terme en el marc de la Trobada d'Estudis sobre Le Corbusier, realitzada durant els dies 22, 23 i 24 de març de 2007 a Granada. Podeu visualitzar-la a http://kcy.me/1r0i1.

L'església parroquial de Saint-Pierre de Firminy-Vert constitueix un d'aquells projectes que, des del primer cop de vista, desperten i exciten la nostra curiositat, aviven un profund sentiment d'emoció, a la vegada que ens remouen a les entranyes un cert desconcert. La geometria elemental i la claredat espacial amaguen el subtil procés de destil·lació a través del qual l'autor ha obtingut, ha "fabricat" aquest objecte, fidel reflex d'evocadores fantasies.’ Extracte de l'article publicat el 22 d'abril de 2010 a Tectónicablog, com a presentació de la tesi SAINT-PIERRE DE FIRMINY-VERT. El edificio como objet-à-réaction-émouvante, de Luis Burriel Bielza.

La visualització d'aquesta conferència és possible gràcies a la col·laboració i autorització del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Granada.