Notícies arquia / filmoteca

'Oda a la fábrica abandonada', d'Iñaki Uriarte i Unai Alonso, a arquia/filmoteca

10 JUNIO 2015 / FILMOTECA

A la relació de les persones amb els recintes industrials abandonats es produeix una transferència humana de sentiments diferida. Els que hi van treballar anhelaven la llibertat espacial, volien escapar-ne, posar fi al compromís d'una litúrgia quotidiana i obligatòria. Ara que la producció s'ha acabat i la fàbrica roman tancada, uns altres ens obstinem en el desig d'entrar, de percebre nous valors latents, potser posseïts per una inspiració interpretativa.

Immersos en aquests immensos escenaris plens de suggeriments arraconats, es produeix un rapte sensorial expressat a través de relats vehements que transiten des de la imaginació a la creació, i conclouen amb aquest (des)concert de l'espai en el temps, per a la veu de la memòria i el so de l'emoció.

Rodatge realitzat entre el gener del 2011 i el setembre del 2012 a fàbriques i entorns industrials localitzats en els municipis de Barakaldo, Basauri, Durango, Sestao, Trapagaran, Ekai i Marcilla.

Accediu a la seva visualització a arquia/filmoteca.

Iñaki Uriarte comenta en un article al diari Deia l'objecte de la realització de l'audiovisual.