Notícies arquia / filmoteca

Das Cabinet des Dr. Caligari a arquia/filmoteca

09 MARZO 2016 / FILMOTECA

Es considera la primera pel·lícula expressionista de la història i una de les pel·lícules expressionistes alemanyes més influents, i es va realitzar a partir d'un guió cinematogràfic de Hans Janowitz i Carl Mayer. L'expressionisme va ser una època daurada del cinema els representats més importants del qual van ser Fritz Lang, Georg Wilhelm Pabst, F. W. Murnau i Paul Wegener. L'expressionisme després va influir en figures com la d'Alfred Hitchcock.

Aquesta pel·lícula se cita com la primera que va introduir el revés dramàtic (o gir argumental o final sorpresa) al cinema. Va ser una de les primeres pel·lícules produïdes als estudis alemanys UFA. Destaquen els decorats distorsionats, que creen una atmosfera amenaçadora, per la qual cosa es considera una de les millors pel·lícules de terror de tots els temps.

Sinopsi: Assegut en un banc d'un parc, en Francis anima el seu company Alan per anar a Holstenwall, una ciutat del nord d'Alemanya, a veure l'espectacle ambulant del doctor Caligari. Un treballador municipal que nega el permís per actuar al doctor apareix assassinat l'endemà. En Francis i l'Alan van a veure el doctor Caligari i en Cesare, el seu ajudant somnàmbul, que anuncia a l'Alan el seu avenir: viurà fins a l'alba. [FILMAFFINITY]