ARCH XX SUDOE

Benvinguts a ARCH XX SUDOE España
L'arquitectura del segle XX a Espanya, Gibraltar i les regions franceses d'Aquitaine, Auvergne, Languedoc-Roussillon, Limousin, Midi-Pyrénées i Poitou-Charente.

ARCH XX SUDOE España

Més informació

Per accedir al portal ARCH XX SUDOE heu d'estar registrat. Si encara no sou usuari registrat "alta d'usuari"

He oblidat la contrasenya

Fundación DOCOMOMO Ibérico (ES-PORT)

DOCOMOMO és la sigla de Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhoods of the Modern Movement i correspon a l'organització DOCOMOMO Internacional, creada el 1990, actualment amb seu a Barcelona.

Amb l'objectiu principal d'inventariar, divulgar i protegir el patrimoni arquitectònic del moviment modern, ha configurat una estratègia geogràfica de la qual ha derivat la creació de la Fundación Docomomo Ibérico, amb seu a Barcelona, que coordina la consecució d'aquests objectius generals aplicats a Espanya i Portugal.

El projecte de Documentació i Conservació del Moviment Modern (DOCOMOMO) s'està duent a terme en l'àmbit territorial ibèric a partir de la col·laboració de diverses entitats i institucions, especialment dels col·legis d'arquitectes, instituts de patrimoni i entitats dedicades al coneixement i la divulgació de l'arquitectura. Des de la seva constitució, DOCOMOMO Ibérico ha dut a terme nombroses iniciatives de documentació i estudi del patrimoni modern als territoris ibèrics, que s'han concretat en publicacions, seminaris i congressos.

Fundación Docomomo Ibérico (ES)

Fundació
Mies van der Rohe (ES)

La Fundació Mies van der Rohe la va crear l'any 1983 l'Ajuntament de Barcelona, amb l'objectiu inicial de dur a terme la reconstrucció del Pavelló Alemany, dissenyat per Ludwig Mies van der Rohe (1886-1969) per a l'Exposició Internacional de Barcelona de 1929.

A més d'atendre la conservació del Pavelló Mies van der Rohe, i donar-lo a conèixer, la Fundació Mies van der Rohe impulsa el debat, la difusió i la sensibilització sobre temes d'arquitectura i urbanisme contemporanis. També promou l'estudi de l'obra de Ludwig Mies van der Rohe i del moviment modern. En compliment dels seus fins, la Fundació duu a terme diferents activitats, com ara premis, congressos, conferències, exposicions, tallers i instal·lacions.

Entre aquests programes destaca l'organització, conjuntament amb la Comissió Europea, del Premi d'Arquitectura Contemporània de la Unió Europea - Premi Mies van der Rohe, un dels premis més prestigiosos d'arquitectura a Europa.

Fundació Mies van der Rohe (ES)

Fundació
Arquia (ES)

La Fundació Arquia es constitueix com a fundació cultural privada, el 23 de maig de 1990, per promoure i fomentar activitats de caràcter cultural en el camp de l'arquitectura, la construcció, el disseny, l'urbanisme i, en general, de tot allò relacionat amb l'activitat dels arquitectes.

Gestiona els recursos que rep del Fons d'Educació i Promoció de la Caixa d'Arquitectes, complementats pels productes del seu patrimoni i per la recuperació de la inversió realitzada en alguna de les activitats.

La representació, el govern i l'administració de la Fundació corresponen al Patronat, integrat per les persones que, en cada moment, siguin membres del Consell Rector de la Caixa d'Arquitectes, així com el seu director general.

Fundació Arquia (ES)