arquia/argitalpenak ataleko albisteak

Deskargatu doan arquia/tesis 17: La caja mágica. Cuerpo y escena Fernando Quesadaren .

07 MAYO 2014 / ARGITALPENAK

Arquia Fundazioak deskatalogatuta dauden arquia/tesis bildumako argitalpenak berreskuratzen jarraitu du PDF formatuan deskargatzeko. Kasu honetan, 17. arquia/tesis argitalpena dugu eskuragarri: Fernando Quesadaren "La caja mágica. Cuerpo y escena".

"Normalean, ikuskizuna ulertzen dugu "fabrikatutako", kozinatutako edo aldez aurretik prestatutako ekimen gisa, letargian eta bizigarriak jasotzeko irrikatan dagoen ikusle bati zuzendua, eta narkosiaren azken xedearekin. Honela, badira zenbait hitz ikuskizunarekin lotzen direnak, hala nola, lilura, txundimena, eroaldia edota mendetasuna.

Hitz horiek ikuslea pasibotasunaren esparruan kokatzen dute, aldi berean lilura baliatzen duen, txunditzen duen eta menderatzen duen eragile aktibo bat sortuz. Eta ez dago artelanik bere eduki ideologikoa adierazten duenik ikuskizun-artelanak baino gehiago. Aldiz, ikuskizun arkitektonikoaren esanahia birpentsa genezake.

Jatorrian, spectacula latineko hitzak ikuslearen tokia izendatzen zuen, ikuslearen espazioa. Eta baliteke ikuskizuna izatea norbera irudikatzeko tresnarik egokiena. Hau da, ikuslearen autobiografia idazteko toki arkitektoniko gisa jotzea." Fernando Quesada.