Arquia Fundazioari buruzko albisteak

Vertical City (2010) arquia/filmotekan

08 JUNIO 2016 / FILMOTEKA

Indiako Mumbai hirian filmatutako ikusizko saiakera honen egilea Avijit Mukul Kishore da, eta Mumbai garaikideko arkitektura distopikoa jorratzen du bertan. Mumbaiko ‘slum’ edo auzo pobreetako auzotar batzuei etxebizitza libreak eskaini zitzaizkien altuera handiko eraikinetan, bertan bizitza hobea izango zutela esanez. Estatuak hiri-utopia bat lortzeko modu gisa irudikatu zituen eraikin horiek, baina proiektu horren benetako xedea auzo pobreetako lurzorua libre uztea zen, saldu ahal izateko. Eraikin horiek oso azkar egin zuten gainbehera, jatorrizko ‘slum’ edo auzo pobreetakoak baino baldintza okerragoetan amaituz. Ikus entzunezkoari esker, XXI. mendeko metropolietako leku ezkutu horien bizi baldintzak ikus daitezke.

Indiako Mumbai hirian bizi den errealizadorea da Avijit Mukul Kishore. Bere espezializazio eremuak dokumentalak eta artistekin lankidetzak egitea da, bai ikus entzunezkoetan bai ikus instalazioetan. Modu aktiboan jarduten du zinemari buruzko pedagogian, eta The FD Zone Mumbai proiekturako hautapenak egiten ditu. Zuzendari gisa ere filmak egin ditu, zehazki honako hauek: To Let the World In (Utzi munduari sartzen), Vertical City (Hiri bertikala), Certified Universal (Ziurtatu unibertsala) eta Snapshots from a Family Album (Familia-albumeko argazkiak).