Arquia Fundazioari buruzko albisteak

Etxe bat beti da pertsonaren adierazpena

16 NOVIEMBRE 2017 / FUNDAZIOA

Mendebaldeko munduan, publikoaren eta pribatuaren arteko zatiketak hartu du beti espazio guztia. Mariluz Vidal argazkilaria ikuspegi hori hausten saiatu da. Andrew Trotter-ekin batera sortutako OPENHOUSE magazine aldizkariak etxeko guneak galeria bihurtzen ditu, artisten eta sortzaileen etxeetako ateak irekitzen ditu, toki pribatu baten esanahia aldatzen duten gertaerak eta jarduerak sortzen ditu.

V.A.: Openhouse intimitatean oinarritutako proiektua da.Hori toki guztietan islatzen da:kontzeptuan, artearen eta fotografiaren zuzendaritzan edota elkarrizketak elkarrizketatuaren hizkuntzan argitaratzeko hautua. Faktore oso organikoa dirudi proiektu osoan.

M.V.: Egia da. Openhouse Project-en ideia osa bat-batean eta era naturalean sortu da, urratsez urrats garatu da, planifikatu gabe.Eta gaur egun denera arte garatuz joan da.Argazkilaritzari dagokionez, espazioa modu erakargarrian erakustea gustatzen zaigu baina, batez ere, espazio hori garatzen duten eta gozatzen duten pertsonengan jartzen du arreta.Han gertatzen dena transmititzen saiatzen gara, gertukoa eta inspiratzailea den moduan.Hori dela eta, lankidetzan aritzen garen argazkilariei beti eskatzen diegu ekitaldiaren egunean jardueran zehar argazkiak ateratzeko, parte hartzen duten jendeak, musikariak, afariak, xehetasunak, eta beste egun batean berriro ateratzeko argazkiak, espazioan eta elkarrizketatuen erretratuetan arreta jartzeko.Ahal dela, beti argi naturalarekin. Bestalde, Openhouse eleanitza da hasiera-hasieratik. Toki desberdinetatik gatozenez, hizkuntza proiektuaren ezaugarri berezia izan da beti. Beraz, era horretan islatzen da, noski, aldizkarian. Nazioartean banatzen denez, hizkuntza nagusiak ingelesa izan behar zuen, baina elkarrizketatuak bere hizkuntzan hitz egitea super garrantzitsua zela uste genuen.Hori dela eta, bi hizkuntzetan argitaratzeko ahaleginak merezi zuela erabaki genuen.

Irakurri elkarrizketa osoa hemen.

Arquetipos-en hurrengo alean David Bestué-rekin (Bartzelona, 1980) hitz egingo dugu, eskulturagilea eta "Enric Miralles a izquierda y derecha (también sin gafas)" liburuaren egilea da.David Bestué-k azken urteetan eskultura-proiektu sorta bat egin du historiako gertaera garrantzitsuenen eta artearen, arkitekturaren eta literaturaren arloetan iazko mendean abangoardien ezaugarri izan ziren garapen estetikoen eta formalen berrikusketa kritiko gisa, adibidez, Rosi Amor erakusketa, otsailaren 26ra arte ikusgai dagoena Reina Sofía museoan.