Arquia Fundazioari buruzko albisteak

Arkitektura gutxiago, hiri gehiago

12 JUNIO 2018 / FUNDAZIOA

Arquitectura y Sociedad Fundazioaren sortzaile den Francisco Mangado-k inauguratu zuen Arkitekturaren eta Gizartearen Nazioarteko V. Kongresua, bigarren urtez jarraian Felipe VI.a Erregea buru izan zuen ekitaldian. Inaugurazio ofizialean parte hartu zuten ere Uxue Barkosek, Nafarroako Gobernuko presidenteak, eta José Luis Ábalos-ek, Sustapen-ministroak.

“Arkitektura ez da hobespen pertsonalen egintza isolatu bat, egintza oso kultural eta soziala da, hiriarekin lotuta dagoena, ondasun komunari dagokion errealitate gisa”, adierazi zuen Mangadok.

Hiri modernoek dituzten erronken artean “arazo zahar gehiago daude berriak baino, baina hori diraute eta askotan indar gehiagorekin”, adibidez, aldirien hazkuntza neurrigabea, instalazio-falta, segurtasun eza, mugikortasuna eta berrieneko bat, ingurumenaren kaltetzea.

Kongresu honen lemari erreferentzia eginez “Arkitektura gutxiago, hiri gehiego”, hirietan etapa berri bat hasteaz gain “tranpa txiki bat” dela, eta ziurtatu zuen “zenbat eta arkitektura gehiago, hiri hobeagoa” dela

Esteka honetan ikus ditzakezu streaming bidez konferentziak: