Arquia Fundazioari buruzko albisteak

ARQUIA/SOCIAL JOSTAILUA DISEINATZEKO LEHEN DEIALDIAREN EMAITZAK

09 JULIO 2018 / FUNDAZIOA

Ospitalean dauden haurrei zuzendutako jostailu-diseinuen deialdia 2018ko maiatzaren 4an itxi zen, eta 47 proposamen aurkeztu zituzten lehiaketan parte hartutako 45 taldek.

Deialdiaren epaimahaiko kideek Madrilgo Arquia Banca-ren egoitzan egindako 2018ko ekainaren 7an egindako bileran, eta luze eztabaidatu ostean, bi proiektu irabazle hautatu zituzten eta 6 ohorezko aipamen egin zituzten, jarraian zehazten den moduan:

3-7 urteko kategorian, hautatutako jostailua NONHAI izan zen, Ezequiel Collantes Gabella eta Andrea Díaz Rozasena, sormena indartzen duen erabilera anitzeko proposamena delako, joko librearen bidez eta marrazketa-tresnak txertatuz. Helduekin edo beste haurrekin interaktuatzen uzten du, eta adin desberdinetan jokatzeko molda daiteke. Erabilera soila edo konplexua izan daiteke, eta haurrentzako antzerki txiki batzuk ere gara daitezke. Etxeko espazioa edo hiriko espazioa imajinatu eta islatu daiteke.Hiri-mugikortasun jasangarria bultzatu behar dela ikusi dugu, bultzatzen duten pieza berriak barne:bizikletak, patineteak, autobusak…) eta material arinagoekin egitea.

7-14 urte arteko kategoria, hautatutako jostailua TRIARQ izan zen, Martina Almela Sena, Martín Ortolá Sabater eta Ángela Almela Senarena, sormenezko jokoa bultzatzen duelako, eta banaka nahiz taldean jolas daiteke. Jokoak har ditzakeen formak geometrikoak eta organikoak dira, eta horrekin arkitektura transbertsal eta osoa eskaintzen du. Figurak eta hitz-jokoak ere sor litezke 2Dn, eta jolasteko eta ongi pasatzeko aukerak oso zabalak dira eta adin desberdinetara molda daitezke.

Epaimahaiak aipamen batekin saritzea erabaki zituen sei proposamenak hauek dira:

1. ID 11. HAUS FindeBloc-ena  (Mónica Sánchez Blanco eta Mariano Sánchez Blanco)
  2. ID 13. NEXO Tornasol Studio-rena (Guillermo García Moreno eta Inés Llasera).
  3. ID 28. ΦPHI dMaria José García-Matres Brazarena.
  4. ID 29. SISU Fernando Gamarro Carrerasena.
  5. ID 49. ESTACIÓN EN URANO Sergio Azpíroz Martínena
  6. ID 53. IMAGINE A CITY GED Arquitectura + Diseño Gráficorena (Diana Mera Hernando, Estrella Mera Hernando eta Gemma Díaz Tortajada).

Epaimahaikideek adierazi nahi izan dute oso zail izan dutela aukeratzen, aurkeztutako proposamen kalitatea oso handia zelako eta etsita daude ezin izan dutelako proposamen gehiago interes handiko gisa hartu.Aurkeztutako proiektuek potentzial eta sormen handia dute eta jolasteko aukera ugari eskaintzen dituzte, banaka edo taldean.Parte-hartzaileek proposamen zoragarri hauek egiteko materialen aukeraketan egin dituzten esperimentuak nabarmentzen dira, ahalegin, ilusio eta profesionaltasun handia darielako.

Arquia Fundaziotik, eskerrak eman nahi dizkiegu ekimenak izan duen harreragatik eta, batez ere, izugarri eskertzen diegu parte-hartzaileei euren proposamen sormen bikainagatik.Zorionak eta gure aitormena guztiei.