arquia/filmoteka programari buruzko albisteak

COAMen eta Arquia Fundazioaren arteko Mediateka akordioaren aurkezpena

07 ABRIL 2015 / FILMOTEKA

Datorren asteazkenean, 2015eko apirilaren 8an, 20:00etan, Arquia Fundazioaren eta COAMen arteko arquia/mediateka lankidetza hitzarmena aurkeztuko da. Hitzarmenaren aurkezpenarekin batera, arquia/mediateka berria aurkeztuko da. Filmografia ataleko edukien lerroa zabaldu da eta bere arloko Filmoteka erreferente gisa finkatu da hautatutako 500 ikus entzunezkorekin baino gehiagorekin.

Bigarren solairuko auditorioan egingo da eta 120 pertsona sartuko dira gehienez.Ekitaldian hitzarmena aurkeztuko da eta Damien Faureren 35 minutuko Tokyo, Espaces Intercalaires dokumentala proiektatuko da. Amaiera emateko, mahai inguru bat egingo da eta bertan parte hartuko dute Josep Manuel García Roig arkitektoak;David Riverak, zineman espezializatutako historiagileak, eta Jorge Gorostizak, arkitektoak eta zine kritikariak, moderatzailea, berriz, Gerardo García-Ventosa izango da.

Arquia fundazioko Mediateka Arkitektura eta Hirigintzari buruzko ikus entzunezkoen ikerketa zentro gisa sortu da, arkitekturako ikus entzunezkoak aztertzeko, zabaltzeko eta birbalorizatzeko erreferentziazko informazio gune gisa eratu da, sektoreko erakundeetan zeuden ikus entzunezkoen funtsak eta ekoizpen independenteko ikus entzunezkoak digitalizatuz, gordez eta erakutsiz. Gainera, lanak erregistratu eta zaindu, eta lan berriak eta ikus entzunezko zikloak sortzea bultzatzen da.

Gaur egun, Arquia Fundazioaren Mediatekak bi eduki lerro ditu: Filmoteka (arquia/filmoteka) eta Filmografia (arquia/filmografia) eta beren funtzionalitateari esker arquia/zikloak antola daiteke.

arquia/filmoteka filmen artxibo bat da eta FQ plataforman ziurtatuko erabiltzaileek streaming bidez doan ikus ditzakete arkitekturari eta arkitektoei buruzko ikus entzunezkoak.Katalogoa lau ataletan banatzen da: dokumentalak, hitzaldiak, lankidetza eta fikzioa;

arquia/filmografia  arkitekturari buruzko ikus entzunezkoen erregistro bat da eta lanari eta kokapen fisikoari buruzko fitxen bidez antolatuta dago, kontsultatu ahal izateko (Filmotekako sareko katalogoan eskuragarri ez badago);

arquia/zikloak Filmotekako ikus entzunezko edukiak hautatuta sortzen dira, eta Filmografiako erreferentziekin eta Mediatekara gonbidatutako adituen edo Arquia Fundazioak berak egindako proposamen tematikoekin osa daitezke.

COAMen eta Arquia Fundazioaren arteko hitzarmenak dagoeneko sektoreko beste erakunde batzuekin ditugun hitzarmenak hasten ditu, dagoeneko sortutako Arkitekturako ikus entzunezkoen funtsa gordetzeko, katalogatzeko, bateratzeko eta zabaltzeko asmoz.

Funts horietatik datozen lan hautapen bat Arquia Fundazioak digitalizatuta eta erakundeek Filmoteka bistaratzeko lagata, artxiboko materiala era naturalean hondatzearen ondorioz testigantza horiek galtzea eragozten da eta egin diren jardueren balio kulturala berreskuratuz eta formatu zaharretako grabaketak ikustea ahalbidetuz.

Lankidetzan parte hartutako erakundeek beren ikus entzunezkoen funtseko zerrenda bat ematen dute, eta Arquia Fundazioak egindako katalogazio eta bateratze lan batean ostean, eginak dauden Arkitekturari buruzko ikus entzunezkoak banatzen hasten dira eta publiko espezializatuaren eskura soilik dagoen erregistro base batean jartzen hasten da informazioa eta era irekian kontsulta daitekeena Filmografia lerroan.

Filmoteka lerroko edukia arkitekto guztien eskura dago eta Arkitekturarekin eta arkitektoekin lotutako ikus entzunezkoen hautapen baten sareko katalogo bat eratu da. Filmotekaren bidez sareko eduki guztia ikus dezakete Espainiako arkitektoek eta Eskola Profesionaletako eta Arkitektura Eskoletako arkitektura ikasleek.

COAMekin adostutako hitzarmenean, Arquia Fundazioak aplikazio bat garatu du, non COAM elkargoko kideak sarbide zuzena izango duten Arkitekturako Filmotekara, ziurtatu beharrik gabe.