arquia/filmoteka programari buruzko albisteak


Autore-zikloak | Cuando el cine se adelanta a la arquitectura: proyectos visionarios en las pantallas

22 ABRIL 2015 / FILMOTEKA

Jorge Gorostizak autore-zikloa hasi du arquia/filmoteka atalean.2008ko irailaren 3an COAMek antolatutako eta Javier Hernández Ruizek koordinaktutako Abangoardiako Arkitektura eta zinema zikloan eman zuen Zinema arkitekturari aurreratzen zaionean hitzaldian, Jorge Gorostizak bere hitzak iruditan jartzen dituzten Filmotekako 5 ikus entzunezko hautatu zituen eta bidez batez lehen zikloa osatu zuen.

«Ez du zentzurik etorkizunean gertatuko dena ikusiko den tokia pantailak izango direla planteatzeak. Zientzia fikzio zinematografikoa, literaturarena bezala, etorkizuna erabiltzen du planteatu zen orainaldia azaltzeko eta aztertzeko. Dagoeneko pasa den etorkizunena gertatzen ziren filmek erakusten duten arkitektura eta hiriak, (adibidez, Una fantasía del provenir (Just Imagine)) 1980an gertatzen zena, ez dira benetan gertatutakoak, baina horrek ez du saihesten grabatu ziren unean beren morfologiak ezinbestekoak zirela ulertzeko.

La vida futura (Things to Come), H. G. Wells ameslariaren nobela batean oinarritze zen eta estreinatu eta hiru urte barru piztu zen II. Mundu Gerraren arriskuei buruz ohartarazten zuen, beti hain iradokitzaileak diren XX. mendeko eraikuntzen hondarrez betetako planeta erakusten zen, baina gainera, 2036rako megahiri bat planteatzen zuen, 2027rako Fritz Langen proposamenak ez bezala bere Metrópolis lanean, non guztiz lurpean dagoen, El túnel trasatlántico (The Tunnel) filmean bezala, agure batek neskatila bati kontatzen zion moduan, dagoeneko leihoak beharrezkoak ez diren urbe batean, pelikula bitxi bat lortzen duen distopia eta utopia nahasketa bat.Ez da ahaztu behar La vida futura eszenografiako profesional handi batek zuzenduta dagoela, William Cameron Menziesek, lehen “production designerrak”, eta bertan, arkitekturaz eta etorkizuneko hiriaz gain, funtsezko sekuentzia batez goza daiteke:lurpeko metropoli baten eraikuntza, László Moholy-Nagy (ikus ezazu Impressionen vom alten Marseiller Hafen izeneko bere dokumentala) eta Arthur Bliss konposatzailearen arteko loturaren ondorioz, eta lehen mendeko hogeita hamarreko hamarkadan kokatuz gozatu behar da, baina beti hondamendiren bat gertura daitekeela ahaztu gabe.» Jorge Gorostiza

 Jorge Gorostiza arkitektoari buruzko informazio gehiago, ARQUITECTURA+CINE+CIUDAD blogean aurkituko dugu.

Arquia Fundazioan, Jorge Gorostizari eskerrak eman nahi dizkiogu arkitektura mediatekaren proiektuan erakutsi duen babesagatik eta berotasunagatik.

 

 

mi área privada