arquia/filmoteka programari buruzko albisteak


César Portela arquia/filmoteka atalean

13 MAYO 2015 / FILMOTEKA

1995en Granadako Arkitektoen Elkargo Ofizialak antolatutako Arkitektura Periferikoa zikloaren barnean, César Portelak (Pontevedra, 1937) hitzaldi hau eman zuen. Bertan, Japoniako Azuma zubiaren, Bolivarko Arte Ederren Eskolaren, Malpicako (A Coruña) Punta Nariga itsasargiaren eta Granadako Herradura itsas pasealekuaren eta Kordobako autobus geltokiko eraikinaren lanak aurkeztu zituen.Ikusteko, sartu hemen: en http://kcy.me/239xl.

Lanen artean, egindako ez ohiko aurkezpen poetikoagatik, Azumako zubia nabarmentzen da, 1992an, Toyaman (Japonia) egindakoa.César Portelaren gertuko ingurunetik oso bestelako ezaugarriak dituen kultura bateko enkargua, espazioaren tratamendu batekin eta arkitektura propioekin eta elementu batena, zubi bat, arkitekturaren figurari lotutako proiektuetatik urruntzen direnak.

"Lurralde batean barrena mugitzean istripu geografiko batekin, edo oztopo batekin, tupust egiten dugunean, saihesten saiatzen gara. Ibaiak, saihestu egiten dugu eta, ezin dugunean, zubi bat eraikitzen dugu.Zubi bat «ibaien gainetik eraikitzen diren egurrezko, harrizko, adreiluzko, hormigoizko edo burdinazko lantegi bat da, pasatu ahal izateko», baina aldi berean «bi ibaiertzen artean eraikitako bat» izan behar du. Proposatutako konponbideak, pasabidea izateaz gain, egonaldia ahalbidetzen du, babes bat eratzen du eguraldi txarretik babesteko eta begiratoki bat ingurunea behatzeko. Formalki, ongi bereizitako hiru gorputz ditu.

Erdialde luzatu bat, pasabidea, baxuagoa, arinagoa eta sakonagoa, bi uretako estalkiarekin eta alboetatik irekita. Bolumen hori mugatuta dago eta beste bi gorputz ditu alboan, oin karratuarekin eta altuera handiagoarekin (beirarekin itxita perimetroan eta lau urekin estalita)zubiaren buruak definitzen dituen gotorleku gisa. Gauez, argiztatutako gorputzek ibaia markatzen eta balizatu duten lanpara handiak dirudite.Gorputz horien bidez, ibaiertzetatik (lur irmoa, errealitatearen mundua) ibaira (jariakorrera, fantasiaren mundura). Japoniar artean, unerik gogorrenetan, tontorrik altuenetara iristen denean, errealitatearen eta fantasiaren oreka une horiek erakusten dizkigu, estiloaren eta dinamikoaren artean, bizitzaren eta heriotzaren artean.Dialektika funtzionala, formala eta eraikitzailea ezartzen da hiru gorputz horien artean eta horien artean ibaiertzek eta ibaiak proiektuaren esentzia eratzen du.Japoniar arkitektura, bere adibide dotoreenetan, sinbiosi perfektu bat erakusten digu fantasia formalaren eta bitarteko ekonomiaren artean, eta horretan garai guztietako mendebaldeko arkitektura onenekin bat dator." Proiektuaren orriko jatorrizko testua César Portelaren webgunean.Ikus ezazu hemen: http://kcy.me/1g995

Granadako Arkitekto Elkargo Ofizialaren baimenari eta lankidetzari esker ikus daiteke ikus entzunezko hau arquia/filmoteka atalean.

 

 

mi área privada